søndag den 19. juni 2011

Småting i kulden

Det er stadig fugtigt udenfor. Faktisk har det regnet i nat; tror jeg nok?!

Jeg sov, så jeg kan ikke sige det med sikkerhed, men alt, hvad jeg ikke fik ind fra altanene i nat, er drivvådt.

Det er også koldt. Faktisk så koldt, at jeg har trukket i min uldne cardigan i dag og burde have haft handsker på.

Ikke desto mindre skyder grenene knopper og fuglene har travlt med at holde deres æg varme.

Min tålmodighed har ikke været til at fotografere de 2-3 par odinshaner,

odinshane

der lystigt svømmer rundt nede i Spejdersøen.

De er ikke til at komme på tæt hold af med kameraet og skulle det lykkedes, ryster hænderne så meget af kulde, at billederne bliver rystede.

Jeg skal bare kigge i deres retning og så er de lettet og væk.

Næ, så er det altså  noget lettere med planterne, der holder på de bittebitte små dråber,

niviarsiaq

som bliver ved med at fascinere mig.

rosenrod

rosenrodmeddråber

Hvad der også er fascinerende er at se bittebitte små ting tæt på.

Mikromakro og en helt anden verden åbner sig og afslører, hvad det blotte øje ikke ser.

Prøv engang at se denne pil..

støvfangere

tæt

Og jeg er vild med dens farver.. dét er da forunderligt!

trefarver

Og bare så du har noget at sammenligne med, så er det en lille æske tændstikker:

sammenligning

6 kommentarer:

  1. NU GØR DU DET IGEN!! Altså fotograferer så man bliver helt åndeløs. Det er bare SÅ flot gjort.

    SvarSlet
  2. Fru Olsen: åndenød forbinder jeg normalt med stress.. jeg får åndenød, når jeg bliver trængt indeni, men åndeløs.. TAK skal du have :-)for din fine kompliment

    SvarSlet
  3. Planterne ser jo ud som om de vokser et meget varmt og eksotisk sted. Flot flot.

    SvarSlet
  4. Fantastiske billeder - både disse og dem fra kirkegården. Jeg er også komplet 'breathtaken'.
    Pilene kompenserer for kulden oppe hos jer ved at servere smukke, varme farver - jeg har aldrig set en nærmest syrenfarvet pil.
    Det er svært at forestille sig dette hos dig, når jeg lige har set Østgrønland totalt indhyllet i sne og is - men jeg ved jo godt, at der er stor forskel på øst og vest hos jer.

    SvarSlet
  5. Du er bare god til at fotografere. Fik ARNANUT tilsendt pr. post i går, en fin artikel om dig. Nu er det min tur til at være stolt.
    KH mor

    SvarSlet
  6. tihi, Taxastrikker.. det ville være synd, at sige, at her er varmt, men eksotisk?? Måske for nogen?

    Ellen: jeg gad godt se Østgrønland engang. Jeg har hørt, at der skulle være så smukt

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.