lørdag den 18. juni 2011

Jeg ved en sisken-rede..

En lillebitte gråsisken har bygget en rede.. jeg siger ikke hvor, men hvis du spørger mig, synes jeg nok, at den burde have kigget lidt grundigere på bolig-markedet og valgt et andet sted.

påreden

Der er meget trafikeret, der hvor den har valgt, at bygge sin rede. Det tog under to dage at finde byggematerialer og få banket et barndomshjem op til dens kommende afkom.

Den har indtil videre kun lagt et lillebitte grønt æg.

æg

Til gengæld er der mad nok og opmærksomhed nok..så har jeg vist ikke sagt for meget Smiley Jeg lover, at lade den være så meget i fred, at den kan få ruget på sit enlige æg.

Gad vide, hvor lang tid den er om at ruge det ud???

4 kommentarer:

  1. Wong Wai:
    Den hører til spurvefugle = sisken ;-)
    Det tager 14 - 28 dage at ruge "ungerne" frem :-) :-) :-).
    God dag til dig og dine.

    SvarSlet
  2. Øv jeg er her slet ikke, når ungen forhåbentligt kommer ud

    SvarSlet
  3. Wong Wai:
    ÆVVVV, siger JEG bare....... POKKERS OS`!!!! SaXan`s osse da....

    SvarSlet
  4. Det går nok, Wong Wai.. måske ungerne kommer tilbage og lægger selv æg, hvor de selv blev udruget? Man har lov at håbe

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.