søndag den 5. juni 2011

Ad bagdøren

Ikke fordi vi kan prale med en hel masse varme eller sommer, men det er på vej.

Sommeren har vist tænkt sig at luske stille og lydløst ind gennem bagdøren, overraske os og afløse vinteren uden vi knap bemærker det?!

Alle snakker om at sommeren er forsinket, at de er trætte af al den sne, som stadig ligger og savner sommer og varme.

Jeg er også ved at være lidt træt (lidt meget) træt af den sne, som ikke er til pænt brug længere.

Det er faktisk slet ikke til brug længere og jovist savner jeg varme og sol, men på den anden side ved jeg også, at når varmen er her, følger den trilliard myg også med.

Dem savner jeg overhovedet ikke.

spejdersøen forvandler sig dag for dag til sø igen

nalunnguariknasaasaarlu

og ænderne nyder, at få fødderne bevæget.. tror jeg.

andrik

 

De rapper i hvertfald lystigt.

Små bitte isstykker mindre end en isterning flyder rundt i vandpytterne og glimtrer, som for at sige farvel for denne gang.

Jeg siger også farvel helt uden vemod.

is

msibgr

pribgr

taseqamitsumisiku

Vi ses til næste år, når kulden igen sætter ind.

På havnen står mændene med længselsfulde blikke og spejder ud over havet, gør både klar, nulrer lommeuld og ser tænksomme ud.

Jeg kikkede mere på de mange krabberuser, som står parat til fangst,  pænt stablet op.

krabberuser

knude

stabletop

I morgen er der lovet mere varme og havet skulle lægge sig lidt til ro.

Måske der er andre end mig, som tænker på at komme ud og vugge lidt i bølgerne?

2 kommentarer:

  1. Wong Wai:
    Lige MINE farver ;-)
    Hold da nu op, hvor er farverne FLOTTE!.....
    God dag til dig og dine

    Ps. Tillykke med datteren og "tak for kage". En bliver hel LÆKKERSULTEN............ :-)

    SvarSlet
  2. Wong Wai: Tak skal du have.. ikke bare for kommentaren! Og tak for fødselsdags-hilsnen. (den kage var lidt for lækker..)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.