fredag den 20. maj 2011

Kulør om armen

Byen tager sig bestemt ikke ud fra sin bedste side i disse dage.

Sneen smelter og den bliver grå, trist og beskidt at se på.

Vejene, som fik et lag sand et par gange i løbet af vinteren, for at vi ikke gled rundt og brækkede vores knogler alt for tit, er støvede.

Frem dukker også alt det skidt op som vinden og menneskene har smidt rundt om i grøfter og vejkanter.

Ikke nogen stor æstetisk oplevelse.

Sådan lidt gråt i gråt på den kedelige måde.

Så frem med perlevæven, lukke øjnene, når nålen køres i bund gennem dåsen, som perlerne ligger i og lade  lade skæbnen og tifældet bestemme farvesammensætningen og så kan man da pynte sig med lidt farver og komme i lidt bedre humør

farver

omarmen

Når væveriet kan nå om dit håndled slutter du legen, hæfter og syr herligheden på en bændel/taskerem/gjord (hvad hedder de sorte strimler i grunden???) en stor trykknap og så er du klar til at tilføre verden lidt kulør.

6 kommentarer:

  1. Skønt skønt skønt med nogle farver og et dejligt indslag i garderoben - det sætter da pep på hvad som helst. Den cardigan du har strikket er bare flot og meget klædelig. Den passer præcist i længden. Var den blevet længere kunne den nemt blive sjasket fordi garnet er lidt tungt, men det er den ikke nu. -Tillykke med den.

    SvarSlet
  2. Lea: Tak Lea.. jeg vil lige rette det i min tekst, så :-)

    Karin Grøn: Jeg kunne godt se, at den ville blive alt for lang til mig. Jeg har ikke særligt lange ben og hvis jeg strikkede den længere ville jeg helt forsvinde, så jeg kortede den af og det er jeg glad for, at jeg gjorde. Tak for din kommentar

    SvarSlet
  3. Her i Danmark er naturen et farve orgie og det er dejligt, men det varer vel ikke så længe inden det samme sker hos jer.

    SvarSlet
  4. Altså, det udtales uden d: gjor
    Aldrig med e til slut.

    SvarSlet
  5. Brittsol: Jeg håber ikke det varer alt for længe inden vi også får lidt andre farver end gråt og hvidt, omend ikke andet er der kun 39 dage til jeg rejser sydpå

    Lea: Tak. Så lærte jeg noget i dag også :-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.