lørdag den 28. maj 2011

Hjemme-spa

Kan du huske, at jeg fik klippet hår sidste år??

Jeg skrev om det i dette indlæg og først nu, er mit hår ved at vokse ud igen, som jeg gerne vil have det.

Det skal være så langt, at jeg kan binde det og ikke skal gøre andet end at vaske det et par gange eller tre om ugen.

Jeg gider ikke føn, voks, skum, gelé og andet end lidt sæbe.

Lige for øjeblikket, dvs. det sidste halve års tid har jeg brugt Lavendal til både hud og hår.

langthår

Normalt bruger jeg ikke balsam, hårkur eller andet, men det sidste års tid, har jeg forsøgt, at huske det. Conditioner fra Lavendal.

 

For en del år siden, havde jeg faktisk den vane, at bruge en time hver lørdag formiddag bag en låst badeværelses-dør på at ordne fødder, klippe negle, smøre mig ind i lækker creme og gøre lidt mere af det, som jeg aldrig når i hverdagen.

En hel time kun beregnet til mig selv. Luksus!

Den vane kom jeg desværre fra, for det hyggeligt og lækkert at kunne gå weekenden i møde på den måde.

Når jeg så en sjælden gang får taget mig sammen til at give håret en kur, file hælene, creme mig ind og lægge en ansigts-maske, ærger det mig, at jeg ikke gør det oftere.

Det tager godt nok længere tid nu om dage end i mine “unge dage” og arsenalet af midler, som skal bruges er støt stigende, men følelsen er akkurat lige så god og dejlig som før.

hjemmespa

Om aftenen bruger jeg oftest, hvis altså jeg husker det, ansigtsolie.

Luften heroppe er ikke bare tør, men meget TØR! Og min hud er tør i forvejen.

olie

og når det skal være lidt udover det sædvanlige bruger jeg den body-olie, som jeg fik af min søster.

Den er bare så lækker og dufter dejligt.

I Centrum-kiosken har jeg for nyligt købt denne ansigts-maske.

Om masker virker, ved jeg ikke, men følelsen bagefter er god og så kan det jo være rigeligt.

maskeogolie

 

Måske kan man ikke se, at jeg har gjort ekstra ud af mine hæle i dag eller har smurt mig ind i lækker olie, men jeg har en teori om, at føler du dig godt tilpas, ser man lidt bedre ud..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.