lørdag den 30. april 2011

Nogen at falde på næsen over

Nogen falder på næsen over at møde berømtheder, kendisser, kongelige, millionærer o.lign.

Jeg falder på næsen, når jeg møder nogen, som er dygtige, næsten uanset, hvad de er dygtige til.

 

Jeg har et par gange nævnt John Bjerregaard.

Han er afsindigt dygtig til at fotografere og kunne, hvis du spurgte mig, leve af det.

Endda leve rigtigt godt af det, tror jeg.

Du kan se nogle af hans billeder her.

Så vidt jeg kan se, har han lagt 1319 billeder ud på phosee.dk og der kommer sikkert flere til.

Prøv at se dette billede af vores kirkegård, fx. Nej! Giv dig selv den glæde, at se billedet!

 

Jeg er bare SÅ vild med Johns billeder.

Han har det akkurat samme fotografiapparat som mig, men som du kan se, handler det om at have blik for og dygtighed og ikke (altid) om at have dyrt grej.

Hans Nikon tager ihvertfald meget, meget bedre billeder end mit Nikon.

Han ved hvornår man trykker på udløser-knappen og er vildt dygtig til at efterbehandle sine pletskud.

 

Jeg har trykket HKH kronprins Frederik i hånden og endda fået overrakt det selvsamme kamera, som Johns af kronprinsen, men jeg var næsten mere benovet, da John kom og besøgte mig og endda tog et billede af mig end da jeg fik overrakt mit kamera.

Næsten!

Jeg er en hel del kønnere på billeder taget af John, hvis du spørger mig.

Jeg, som hader at blive fotograferet, stillede mig fromt op foran Johns kamera, da han pænt spurgte.

Billedet har været gennem facebook og min computer, så kvaliteten er blevet lidt forvrænget/forringet, men tro mig.. Johns billeder er lige til at falde på næsen over

djafjb

4 kommentarer:

  1. Jeg eeeelsker også hans fotos :) Jeg er selv på PhoSee og har fulgt ham længe :) Han KAN nemlig noget... har øje for detaljer og gode motiver! :)

    SvarSlet
  2. Tina: han er bare SÅ dygtig! Det er du forresten også!!!

    SvarSlet
  3. Det var da pudsigt, jeg kender godt John, vi har været på samme fotosite tidligere og været på flere workshops sammen - og ja, han tager rigtig gode billeder.
    KH Anette

    SvarSlet
  4. Anette: Han er bare SÅ dygtig! Og så er han herfra Sisimiut.. (låner lige lidt fjer, nej dun fra ham) Tihi

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.