søndag den 3. april 2011

Camomille og Ginger

I fredags blev jeg færdig med Ginger af Isager. 

De passer selvfølgelig i farven til det Camomille-sjal, som Sara fik.

Jeg strikkede håndledsvarmerne ekstra lange.

gingerhåndledsvarmere

Faktisk overholdt jeg ikke helt opskriften, for jeg strikke på strømpepind nr. 2 og undlod at tage ind i vrangmaskerne (i opskr. 2 vr – 3 ret) førend til hulmønsteret.

sæt

Den ene blev en mønsterbort kortere end den anden, da jeg kom til at mangle ca 1 mtr garn.

Og jeg køber altså ikke et helt nøgle garn for bare en mtr.

NUL!

Det er der ingen, som kan se, når musikken spiller og humøret er deropefter.

camomilleogginger

Sara er tilfreds og så er jeg jo også tilfreds.

sara

Hun stillede næsten frivilligt op til fotografering Smiley TAK Sara.

Jeg er gået i gang med noget selvkombineret noget, som forhåbentligt ender med at blive en kort poncho.

Måske ender det i garnkurven igen, men nu lader jeg det lige vokse sig lidt større før jeg beslutter mig for, om ideen holder eller ej.

Det er år og dage siden jeg sidst har strikket efter hovedet og helt uden opskrift.

Det er det blødeste baby alpaca ekstra finofino og pind nr. 3½.

prøve

4 kommentarer:

  1. Utrolig lekkre Ginger af Isager!
    Det var noe de skulle ha solgt her i Norge også.
    Og da skulle jeg virkelig ha kjøpt og strikket.
    Lykke til med ponchoen, det var en lekker frage du strikker i.
    Ha en fortsatt god uke!

    SvarSlet
  2. Hej Dorthe! Dejlige billeder, både af børn, hunde, fugle mm. Altid en glæde at læse på din blog. Er desværre ikke god til at lægge kommentarer, men bliv endelig ved på samme måde.
    Camomille og Ginger er bare så skønne, jeg mangler at strikke Ginger, men det bliver snarest.
    Ha' dejlige udedage med din elever.
    Knus fra Hanne, Randers,
    der stadig er glad for mine strømpepindeholdere af ben, som din far lavede.

    SvarSlet
  3. Hvor er de smukke alle 3. Din poncho ser spændende ud, flot farve du laver den i.

    SvarSlet
  4. Heidi:TAK..

    Hanne: Tak skal du have og det glæder mig, at du stadig er glad for din strømpepindeholder af ben. Det skal jeg fortælle min far

    Pia: Jeg lægger billede af min poncho ud, så du/I kan se det færdige resultat

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.