tirsdag den 1. marts 2011

Glade fiskehaler i Sisimiut (TAK)

Jeg fik en gave i onsdags og med det samme blev jeg fristet af håndledsvarmerne. Jeg startede på dem i går og blev færdig med dem i dag under vores møde.

Til trods for at Sara synes blondekanten er grim og Jan synes, de mindede om nogen bedstemor and kunne finde på at gå  med, syns jeg de er sjove, pæne, anderledes på den gode måde og absolut nogen, som jeg vil gå med.

I opskriften stod der, at jeg skulle strikke til der ikke var mere af det sorte garn.

Der fulgte et lille nøgle med, -et til hvert håndled, men jeg valgte at stoppe da håndledsvarmeren var 14½ cm lang uden blondekant.

Jeg har strikket str. mellem.

Blondekanten måler 2½ cm og hver håndledsvarmer vejer 14 gram. (jeg har 14 gram garn i rest)

Jeg går altid med håndledsvarmere.

Altid.

For jeg har stort set altid kolde hænder om vinteren.

påhåndleddet

Og så pynter de på en måde, som jeg godt kan lide.. de skal bare lige titte lidt frem og ikke tage alt for meget opmærksomhed, give lidt farve og varme til sjæl og krop.

Jeg vil faktisk lave nogen flere i andre farver meget snart.

fiskehaler

Sagde jeg ordentligt tak til Wong Wai?

Tusind tak for gaven! Som du kan se, kunne den i allerhøjeste grad bruges. Er allerede taget i brug faktisk.

fiskeskæl

 

Jeg har googlet lidt og fundet frem til, at skulle du få lyst til at strikke et par ligeså søde håndledsvarmere som mine, kan du købe kittet lige her.

tætpå

 

Som jeg skrev til webstrik-gruppen: jeg strikker på min Hanne Falkenberg Ballerina om aftenen.

Den er for stor at slæbe med rundt, så om dagen har jeg brug for et lidt lettere og mere transport-venligt strikketøj.

Som du ved, købte jeg bogen fra Isager for en lille måned siden med tanke om, at strikke Camomille.

Jeg har kigget på opskriften og måske er det mig, som er lidt fatsvag??

Der står at jeg skal strikke med to tråde og rundt om i blogland ser det ud som om, at der skiftes mellem de to tråde??

Ved du om, jeg har forstået det rigtigt? Hmmm…

 

Jeg håber, at få svar fra een af de mange hjælpsomme og kloge kvinder i webstrik (der er faktisk 2 mænd i gruppen også, har jeg hørt), men mens jeg venter, vil jeg kigge lidt på den anden opskrift som Wong Wai også sendte med. En poncho-skulder-varmer-ting.

Jeg tror, at jeg har noget garn, som jeg kan lave en prøve med..

6 kommentarer:

  1. Hvor er de flotte, Dorte - Det tror jeg lige jeg skal prøve engang :)

    SvarSlet
  2. Wong Wai:
    Sidder her foran skærmen - OG STORSMILER :-) -
    Godt de faldt "i god jord".
    JEG synes "Fiskehalerne" klæder dig :-)
    Mht. Camomille skal du forstå det således:
    1) 4 p med Tvinni og Alpaca 1
    2) 4 p med Alpaca 1
    Tvinni løber 510 m pr. 100 gr
    GOD strikkelyst, både med det ene & det andet.
    God dag til dig og dine fra
    Wong Wai
    Alpaca 1 løber 800 m pr 100 gr

    SvarSlet
  3. Wong Wai:
    "Kommentar" lever sit eget liv, he he ;-)
    (Bytter om på rækkefølgen, som det passer den)

    SvarSlet
  4. Margrethe: Jeg synes også at de er ret få flotte og jeg er rigtig glad for dem

    Wong Wai: Tak.. nu ved jeg, hvad der skal være mit dag-strikketøj :-) og mht kommentar-udgiveren: :-(

    SvarSlet
  5. Hvor er de fine. Personligt ville jeg også have sprunget flæsen over, men det er bare fordi jeg er "allergisk" overfor flæser.

    Når du taler om webstrik-gruppen, mener du så denne:
    http://uk.groups.yahoo.com/group/webstrik/

    Jeg har skrevet og anmodet om medlemsskab 3 gange siden oktober, men får ikke svar. Det er mærkeligt, men måske gider de ikke have mig med!

    SvarSlet
  6. Fru Olsen: Jeg er normalt ikke flæse-bruger, men disse er tilpas "rustikke" og rå til at jeg synes at de er rigtig fine.
    Mht webstrik-gruppen; det undrer mig da rigtig meget og det lyder underligt. Jeg vil da hellere end gerne have dig med i gruppen, men jeg har nok ikke så meget, at skulle have sagt?!

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.