søndag den 13. februar 2011

Banke, banke på

Jeg ved ikke om det kun er heroppe og langt ude på landet i andre lande, at mændene er ivrige barometer-bankere??

Min mand tjekker ihvertfald barometeret flere gange dagligt.

Jeg gav ham sidste år en vejrstation, som viser både det ene og det andet.

Der er en vindmåler, men den er ikke sat højt nok, men ellers skulle det kunne vise vindretning og vindstyrke.

Jeg kan forstå på min private vejr-mand, at forholdene skal ordnes, når vejret bliver til det..

Sådan en digital vejrstation mangler dog en væsentlig ting.. eller mangler og mangler.

Måske det modsatte?

Der skal ikke bankes på det og det er jo en mangel.

Der er intet så godt som, at se en reaktion ved fysisk berøring.

 

Vores bryllupsgave: et ur og et barometer hænger stadig og det ikke kun til pynt, for der bliver stadig banket på det dagligt.

I fredags faldt nålen så drastisk, at jeg blev hidkaldt.

Normalt peger nålen på omkring de 1010 mBar.

Min vejr-interesserede mand tjekkede den digitale vejrstation, lyttede til vejrudsigten efter den grønlandske tv-avis Qanorooq og kikkede interesseret ud af vinduet.

Jo, det kunne jeg da godt se.. det så anderledes ud.

lavtryk

Måske det var derfor jeg havde sådan en hovedpine i torsdags?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.