tirsdag den 21. december 2010

Årets korteste dag

Det er årets korteste dag.

Nu går det mod lysere tider. Gudsketakoglov!

Jeg skrev et ret så langt indlæg om det sidste år.

I Nuuk fejrer man dagen på forskellig vis.

Her i Sisimiut har jeg ikke kunnet mærke forskellen på i dag og i går.

Jo, jeg var til et møde og kom sent hjem.

Det havde dog intet med vintersolhverv at gøre. Absolut ingenting.

 

Pigerne har bagt pebernødder og jeg har mislykkedes med at smelte hvid chokolade til abrikoserne, der blev fyldt med marcipan og som gerne skulle skylles ned med min hvidvinsgløgg, men stadig ikke for at fejre årets korteste dag, men fordi det er jul om ganske få dage.

Hvis du tvivler bare det mindste på mine ord om det med varigheden af dagen, kan du tjekke det og se det her, at det er ganske rigtigt, at vi går mod lysere tider.

2 kommentarer:

  1. Ja, det er ganske vist - imorgen har vi allerede vundet 1 minut i følge min almanak.

    SvarSlet
  2. Det er så dejligt, så dejligt

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.