søndag den 5. september 2010

Søstre til hverdag og fest


To døtre i teenage-alderen..

2
hormorner, der raser og som bringer enten den ene eller den anden, -sjældent dem begge på samme tid, op under de højeste skyer, ledsaget af nærmest hysteriske latterudbrud og gerne kommenteret med vredesudbrud fra den anden, som er gået stik modsat retning humørmæssigt.
De er hinandens modsætninger i stort set alle henseender, men de har begge et sundt, naturligt og meget spændende temperament.. ahøm, ahøm..
I sekunder, hver dag, er der øjeblikke, hvor de kan myrde hinanden på den mest grusomme måde og metode

1
og hvor jeg gruer for, hvad der nu vil ske, for igen sekundet efter, kan konstatere, at de er hinandens uundværlige søstre og ingenting, absolut ingenting, kan skille dem ad og søskende-kærlighed aldrig er set større og mere intens.
Nogen dage skal jeg virkelig tømme hjernen, for virkelig at kunne rumme al den pubertet og dens følger.

5
Jeg skal trække vejret meget dybt ind, for ikke at sige noget, som jeg senere vil fortryde i de sekunder, hvor det hele mest af alt minder om orkaner, tornado og vulkanudbrud.

6
Alt andet lige skal jeg også være hurtig, hvis jeg vil nå at sige noget, for sekundet efter, er de jo bedste søstre og “hvorfor ser du nu sådan ud, mor”??????

8
de beriger min hverdag på godt og ondt..

4

heldigvis allerallermest på godt -hver dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.