søndag den 5. september 2010

Endelig

Der har været lidt stille her på adressen den sidste tid.

Jeg har fået en utrolig sød mail fra en, for mig, ukendt person.

Hun ventede utålmodigt på opdateringer.. og mine søstre har også vinket til mig med en vognstang.

Jeg håber ikke I bliver skuffede?

De manglende opdateringer skyldes udelukkende een ting; nemlig, at min gratis prøve-version af billedbehandlingsprogrammet udløb i tirsdags.

Jeg har købt programmet, men det er endnu ikke kommet med posten og indlæg uden billeder, synes jeg bare er lidt kedelige.

Ugen er gået med almindeligt hverdagsliv og tanker til farmor, der har hostet, hostet og hostet i al, al for lang tid og som nu ligger på sygehuset med en feber, som lægerne ikke kan få bugt med.

Vi ville gerne have haft muligheden for at besøge hende og komme med opmuntringer, men vi må nøjes med at ringe og sende en sms.

Vi forsøger ikke at bekymre os og sætter vores lid til, at lægerne finder ud af, at få farmor på højkant igen. 

I situationer som disse, synes jeg godt nok, at der er langt mellem Danmark og Grønland og at flybiletterne er alt, alt for dyre.

Heldighvis for skype, kan vi ringe til Danmark for stort set ingenting.

Hverdagen er som sagt gået med hvad hverdagen nu bringer.

I mit tilfælde: strik.. disse håndledsvarmere blev færdige i sidste måned og jeg har brugt dem meget, meget flittigt.

siksakigen

Jeg har kolde hænder og fødder.. stort set altid. Et par håndledsvarmere både pynter og varmer.. og dem kan jeg finde ud af at strikke uden at det går helt galt.

Håndledsvarmerne er strikket i to-trådet moskusgarn af den blødeste slags og tog ingen tid at strikke.

Uden opskrift og lige ud af hovedet. Sådan lidt strømpe-opskriften om igen.

Jeg har brugt pinde nr. 2½ til dem.

Der er brugt 18 gram moskusgarn ialt.

håndledsvarmere

Det er jo ikke alverden og jeg kunne finde på at strikke et rør/rørhue/halsedims af resten af garnet.. bare ikke lige nu, hvor strikke-krisen stadig er at finde hos mig.

Jeg vil kun strikke noget, som ikke kræver alverden og som jeg på forhånd ved, at jeg kan finde ud af.

Endnu et par strømper er blevet færdige.

Dem kan jeg da finde ud af… efterhånden.

sarasben

Opskriften er stadig den fra Garnstudio og garnet er vistnok fra Brugsen engang for længe, længe siden.

Det ligner noget desperado-køb, men det færdige resultat er fest-indpakkede, farverige fødder, der kan live op på en grå og trist regnvejrsdag.

siksakstrømper

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.