fredag den 27. august 2010

Småfolk

Omkring middagstid tikkede en sms ind på min mobil:

Om mine piger ville passe en lille en et par timer fra middag af??

Der gik ca 2½ minut, så stod mine piger og jeg foran vores lille ven, parat til at trille en tur med ham i barnevognen, underholde og passe ham, mens hans mor sad på skolebænken.

Det er altså hyggeligt at være sammen med mennesker i forskellige aldersgrupper, tænkte jeg i dag, mens vi stridedes om, hvem der skulle skubbe barnevognen, mens vores lille ven sad der, fulgte med, sendte os søde blikke og var sød og nem.

Vi møder hverken særligt mange ældre/gamle til hverdag og stort set ingen små børn/babyer.

Vi var derfor noget forgabte over det lille væsen, der kikkede nysgerrigt på os med store, brune og lettere undrende øjne.

Han faldt i søvn, hvilket ikke var så underholdende for os,

laura

men vi fordrev ventetiden med, at drikke sodavand på Taseralik.

Pigerne som ikke have fået frokost fik pita-brød og så gik tiden jo såmænd.

zero

Hjemme hos os, da han igen var vågen, bød vi på æblebåde, men blev lidt ængstelige for, om han fik noget galt i halsen, så æblet blev skåret ud i så små bidder at det nærmede sig latterligt.

Rosiner fik han hele og vandet fik han kun i små slurke. Nøøj, hvor jeg synes det er hyggeligt at have besøg af sådan et lille menneske. Vi håber, at vi får muligheden igen.. snart!

angut1

4 kommentarer:

  1. Nej, hvor hyggeligt!
    Han ser ud til at være en rigtig nuttet én af slagsen....

    SvarSlet
  2. Christunte: Han er bare SÅ nuttet, har så let til smil og så har han de sødeste smilehuller

    SvarSlet
  3. Hmmm, næppe får man forladt byen før i prøver at overtage ham...
    Men hvor er i heldige, han gerne ville lege med jer :o)

    Aja Lena

    SvarSlet
  4. Hæhæ.. aja Lena.. vi må jo slå til, når vi har mulighed for det og han ikke har et samligningsgrundlag :-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.