torsdag den 12. august 2010

Skyer

Faktisk glemte jeg helt min pointe i går aftes, da jeg skrev om højvande.

Faktisk tænkte jeg nemlig en del over og prøvede at mindes, om der også var så meget højvande før i tiden?

Jeg kan ikke komme i tanke om det, men det er jo ikke ensbetydende med, at vandstanden ikke altid har været så høj, når der er springflod.

I går aftes inden tankerne vandrede frem og tilbage til havnerod og havnekiosker, tænkte jeg lidt i katastrofetanker og dommedags-rædsler.

Om vores indlandsis, der smelter og vandstande, der stiger i følge af den globale opvarmning.

Og mine tanker udsprang en smule af, at Jan og jeg har talt en del om, at skyerne heroppe er ændret. Før i tiden var det altid forblæste skyer, der var flossede i kanterne eller så var der slet ingen skyer.

Nu er det jo ikke alle somre vi tilbringer heroppe, men denne sommer har der, når der altså ikke lige har været overskyet, været cumulus-skyer.. dansker-skyer, som jeg kærligt kalder dem, fordi, det er de skyer, som vi ser i Danmark, når vi er på ferie. skyer

Engang for et par år siden nævnte jeg de danske skyer og samlignede dem med vores.

Gad vide om det er fordi, der er blevet varmere globalt, at skyerne ser ud som de gør heroppe eller om det er fordi, jeg lægger mere mærke til dem nu end før og at de altid har set sådan ud??

 vatskyer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.