mandag den 9. august 2010

Siksaksiksak

Jeg sagde jo, at jeg havde strikkekrise.

Og det er i den grad, at jeg ikke kan få strømpe to til at bare tilnærmelsesvis til at matche den første.

Når jeg har strikkekrise, plejer jeg at strikke strømper.

Det sker heldigvis ikke så tit at der er krise mellem strikkepindene og mig, for det er da godt nok kedeligt, at strikke strømper.. sådan normalt, men nu har det vist sig, at man også kan få skubbet ekstra til krisen ved at strikke strømper.

Jeg synes, at denne model er fed, flot og ret så smart, men når jeg kun kan tage een på, hvor smart, flot og fedt er det så lige?

Jeg har jo to fødder, som gerne skulle iklædes ens beklædning.

siksakstrømper

Jeg har strikket nr. 2-eren 3-4 gange nu, men nul og niks om den vil have samme størrelse, som den første.

Og timeglashæl..

Normalt strikker jeg (vist) kilehæl, men med mønster, ind og udtagninger gik den ikke og jeg måtte lære timeglashælen..

siksakmakværk

Og jeg lærte det næsten, men også kun næsten, for jeg kan bare ikke få den anden til at ligne den første.

Heldigvis kan jeg så glæde mig over at mine meget korte ankel-strømper i påfuglemønster blev som jeg vil have dem.

ankelstrømper

Og den fejl jeg lavede i mønsteret på den første, kunne jeg jo bare gentage på nr. 2-eren.

Jeg forsøger en sidste gang med siksakmakværket og ellers må den fine siksak-strømpe udånde i min kurv som enlig og helt uden partner.

2 kommentarer:

  1. Smarte strømper begge to - håber, at sidste forsøg lykkes for dig ;-)

    SvarSlet
  2. De ser behagelige ud de der ankelstrømper :-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.