søndag den 22. august 2010

Mens vi venter på tågen..

Lige nu vælter tågen ind over byen.. igen igen igen.

Vi ville have været ude og fiske efter torsk igen i dag, men vi lader lige tiden gå lidt, inden vi beslutter os for, om det er forsøget værd. Venter på om den lægger eller letter sig.

tåge

Det er dybt enerhverende, for jeg synes altså ikke det er særlig sjovt, at stå i tæt tåge og fiske. Det kan lade sig gøre, men det er koldt, klamt og ret så klaustrofobisk.

modsyd

Her til formiddag fik jeg plantet min rosengeranium om.

ompottet

Jeg er vild med rosengeranium.

I fordums dage, da jeg boede på kollegieværelse, formåede jeg at få min geranium stor, flot og frodig.

Alle min 9 kvm værelse duftede lifligt af rosengeranium og jeg svælgede i duften.

Desværre blev jeg nødt til at skille mig af med planten, da jeg skulle rejse og siden har jeg med mere eller mindre, især mindre, held forsøgt mig med planten.

I foråret fik jeg endnu en stikling og denne gang synes planten at ville trives hos mig.

Den står i mit soveværelse og om morgenen, når vi ruller mørklægningsgardinet op og om aftenen, når vi ruller det ned igen strejfer vi planten, som kvitterer med den dejligste duft.

etblad

Stod det til mig, havde vi kun rosengeranium i huset.. i alle vinduer, i alle hjørner og alle ledige steder. Det bliver nok lidt for ensformigt, men forestil dig en duft vi ville have i huset.

For en del år siden så jeg en kæmpestor rosengeranium, der stod udenfor en genbrugsbutik oppe ved Kongshøjgaard ved Hvalpsund.

Den stod udenfor døren og bød kunderne indenfor.

Den var flot og jeg ville ønske, at min geranium en dag bliver lige så flot og imponerende.

rosengeraniumblad

Min krøllede væddeløber, som jeg også er glad for, vokser heldigvis. Den sender villigt og ofte unger ud på lange stilke.

væddeløber

Sig til, hvis du vil have en aflægger :-)

 

P.S Prøve lige at gå tilbage til det første billede i dette indlæg.. kan du forstå, at jeg er noget, for ikke at sige meget, MEGET træt af, at der står containere overalt i byen.

Det giver et rodet og uoverskueligt indtryk af byen.

Hele byen.

Hvis så bare containerne stod pænt, på række og havde samme farve, ville helhedsindtrykket blive mere ryddeligt og overskueligt.

De containere står overalt i byen og jeg mener OVERALT. Byen ligner en stor byggeplads, hvor bygmester har mistet overblikket og desværre kommer der tilsyneladende flere og flere container til byen.. Øv siger jeg bare!

3 kommentarer:

  1. Ilumut - (ganske rigtigt)- jeg giver dig fuldstændig ret med alt det rod- eller kald det ustruktureret rod rundt omkring byen, vi kan igen igen skrive læserbrev om det - om det så hjælper må tiden vise.
    KH mor

    SvarSlet
  2. Vi er ikke de eneste med den opfattelse.. Se denne blog: http://sisimiut-kusanarli.blogspot.com/

    SvarSlet
  3. Qangami iserama :o) haluu

    Rosengeranium, fandt jeg ud af sidste år også var én af mine favorit blomster. Jeg har i mange år ledt efter den(ca. 10 år ) uden at vide hvad den hed, kunne kun lede efter den på duften, som jeg er helt vild med. Endelig sidste år fandt jeg den, og købte den så i foråret. Den har stået udenfor hele sommeren og skal meget snart indendøre og dufte inde hos mig.

    hilsen Phine

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.