fredag den 18. juni 2010

Forældre-afsending

Så drog mine forældre sydpå i dag.

far

godferie

afsted

Afsted mod deres sommerhus “slap a’” i det nordøst-jyske.

Ned til min lillesøster og hendes to drenge.

Jeg gad godt, at være den som drog med, men på den anden side, glæder jeg mig også til sommeren heroppe.

Til at mærke forskellen herhjemme på ferie og arbejde og til at kunne komme ud i de nære omgivelser

mælkebøtte

og udforske dem lidt nærmere.

Mine forældre rejste, men nogle andre er trådt i stedet.. en ordentlig flok små ællinger pilede rundt i søen foran hundene, mens andemor febrilsk og forpustet fulgte efter alt i mens hun talte 1,2,3,4,5,6… er de der alle sammen.

nybagtmor 

Jeg blev helt stresset på hendes vegne.

At skulle holde styr på alle de unger på een gang.

Og det så ikke ud som om, andefar var til megen hjælp?!

Ham her ville vist ikke engang agere barnepige, legeonkel eller noget som helst. Han forduftede såsnart mor og unger nærmede sig..

odinshane

Lige nu er vejret ikke helt enig i mine planer om at sejle.

Ikke den form for sejllads, som jeg havde i tankerne i hvertfald.

Der blæser en frisk vind fra syd, som former havet i bølgedale, som jeg ikke tror er særligt gode at fiske i.

Ikke særligt gode at jagte sæler fra.

Gode nok til at blive fragtet fra pkt A til pkt B i, men ikke nydelsessejllads og afslapningssejllads.

Jamen, så bliver jeg på land, strikker et par pinde på Pyramiden til min mor og nyder sofa-livet i ro og mag.

I morgen er det lørdag og jeg skal sove længe, længe, længe.

Jeg er udmattet, træt og har bare lyst til at sove hele tiden. Og gør det såmænd også.. altså sover hele tiden.  

Måske er det metaltræthed (jernmangel igen?) eller måske er det bare (endnu) et tegn på, at jeg trænger til ferie.

Der er 6 arbejdsdage tilbage og så lover jeg dig, at jeg vil sove igennem.

3 kommentarer:

  1. Du har altid noget at glæde dig til. synes jeg.

    SvarSlet
  2. Det er dejlig at det snart er ferie...kan godt forstå du glæder.

    SvarSlet
  3. Lea, det syn's jeg også.

    Helvig: Det er nemlig dejligt med noget ferie snart.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.