fredag den 7. maj 2010

Fede fredag

Fredagen er ikke ovre endnu, men der er stort set intet, som kan ødelægge den nu. Om fredagen får jeg fri kl 11.30 og da jeg tog hjem, genoptog jeg min scanning af gamle billeder.

Jeg dvælede i minder uden dog at sænke farten, grinede indimellem i mit helt eget selskab, kunne pludeligt mærke pigerne, deres små kroppe, buttede arme mellem mine hænder, dufte deres hår og høre deres stemmer.. alt sammen dukkede det op og varmede hjertet.

med mad om munden 

De er glade på billederne, holder stort set hele tiden hinanden i hånden eller har en arm om hinandens skuldre

lillesøster og storesøster

op gennem barndommen,  smiler/griner til hinanden med kærlighed i øjnene

  Latter og smilSara og Laura i Hvalpsund

og jeg håber, at de ligesom jeg synes, at de har haft en god barndom fyldt med glæde og oplevelser.

Min indre glæde fortsatte, da jeg opdagede, at påhængsmotor-mekanikeren endelig var kommet og havde lavet den årlige service på min påhængsmotor, og endnu gladere blev jeg, da jeg opdagede, vognmanden kunne komme kl 16, for at få min jolle i vandet.

tampaxen

tampax

Jeg spurgte som et andet barn om jeg måtte køre med i lastbilen.

ilastbil

Nu forstår jeg bedre de små drenge: Dét er sjovt, at køre lastbil! Jollen kom i vandet på sædvanlig betryggende vis 

næstenklar

og selvfølgelig skulle jollen da lige prøvesejles. Bare lidt.

afhentning

ulkebugten 

havnen

En lille helleflynder (ikke den på billedet i linket) af efterårets fangst dukkede på mystisk vis frem i fryseren og efter at have forhørt mig hos min mor, blev den nænsomt tilberedt med porrer og dampet i en blanding af tør hvidvin, fløde og cremefraiche.

aftensmaden

Aftenen er helliget bordpynten til konfirmationen. Der er indkøbt lidt chokolade og begge piger har indvilligiet i at hjælpe.

Isen skal laves i morgen, der skal gøres rent og ryddes op, men energien fik jeg jo lige foræret i dag, i form af en dejlig fredag.

Og så skal du da forresten lige se det sjal, som jeg blev færdig med i forgårs.

Det er vasket og blokket ud.

Det er strikket af en rest kauni og resterne af mit Rasmilla-sjal.

rasmillasjal

spidsrasmilla

Håber at din fredag har været lige så god som min?

4 kommentarer:

  1. Hvor er vores børnebørn bare søde, også små har de altså været -tiden går..

    SvarSlet
  2. tiden går og de bliver ved med at være søde... bare på en anden måde

    SvarSlet
  3. Dine børn var også utroligt søde, da de var mindre!

    SvarSlet
  4. Åååh tak Henny, det var sødt sagt af dig.. det synes jeg jo også.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.