søndag den 18. april 2010

Langsom lørdag

Skyerne hang tungt hen over byen i går. Vi sov så længe vi orkede og vi orkede virkelig, så den blev næsten middag inden vi startede bilen for at køre ud og i butikken.

Vi skulle have WC papir, men det var ikke at købe i Brugsen.

Heldigvis havde de et par pakker i Pisiffik.

Jeg var begyndt at tænke alternativt.. noget med at save køkkenruller midt over.

Heldigvis kommer sådanne livsnødvendigheder ikke herop med fly, men kommer med skib.

De ting, som jeg har bestilt pr fly er afsendt og nogen af dem endda for over 3-4  uger siden, men jeg skal vist væbne mig med mere end almindelig tålmodighed, så længe der hænger aske over Atlanten.

Da WC-papiret var indkøbt tog vi på Taseralik for at drikke en kop kaffe/glas kakao og se på børnenes hundeslædevæddeløb, der havde start fra Spejdersøen.

 laura

Jeg orkede ganske enkelt ikke begive mig tæt på og var tilfreds med at kikke på afstand og ud gennem en rude.

hundeslædevæddeløb 

Gad vide om der har været planer med denne bil.. sådan med hunde foran, istedet for heste under motorhjelmen??

ødelagtbil

Næ, det har nok været de forhåndenværende søms principper: Hvad kan vi klodse op med….

Skyerne blev ikke lettere at bære ud på eftermiddagen, så jeg satte mig i sofaen og forsøgte at starte denne sag her op. Forsøget gik såmænd fint nok og jeg fik lavet halsen hele to gange.

Opskriften er som altid fra Arnicas hånd, velskrevet og til at forstå, men jeg tror altså alligevel, at jeg laver den en smule om, da jeg ikke synes at retriller passer så fint ind i det mønster, der kommer ned ad skuldrene og brystet.  ¨

Måske noget med noget hulmønster?

Eller bare glat?

Eller måske helt uden hals??

Jeg skal lige tænke.

Jeg har hele tre af Arnicas opskrifter liggende.. både den her, den her, den her og den her (som jeg næsten har opgivet)Hov det var da vist mere end tre.

P.S jeg håber at asken fra Island snart gør et eller andet. Et eller andet, som ikke forstyrrer flytrafikken. Simon skal til Danmark på tirsdag og om små 4 uger skulle farmor og farfar gerne herop til Saras konfirmation. Dét er jo snart

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.