tirsdag den 9. marts 2010

Himmelske vitaminer

Det er sådan en glæde at der er lyst om morgenen, når jeg går på arbejde og at der stadig er lyst, når jeg har fri.

Billedet blev taget ud af vores hoveddør kl. ca. 18.30.

tiltagendelys

Det giver energi, virkelyst og humør, også til mine planter.

I disse dage bliver vi bombarderet med naturlige D-vitaminer.. solskin fra en skyfri himmel. Det er dejligt og foråret virker ikke så langt væk mere..

Alle mine orkideer blomster (alle tre) og det skal der bestemt ikke klages over!

orkidé

Om det var virkelysten, energien og humøret, der fik mig til at starte stenslibemaskinen op efter en pause på flere år, i weekenden, skal jeg lade være usagt.

Måske var det af ren og skær nødvendighed?

Proppen til håndvasken er gået i stykker og det er lidt træls at vaske hænder og tabe sin ring eller andet ned i det store forslugne hul, så en ganske almindelig sten blev i forgårs slebet til og fungerer nu som stopper for de ting, der måtte falde ud hænderne.

Kun den hvælvede del af stenen blev slebet, pudset og poleret op og den fik lov at beholde den ru og ujævne kant på den anden side.

Vasken kan ikke fyldes med vand, men behovet for at fylde den har aldrig eksisteret, så stenen fungerer efter hensigten.

prop

Jeg har ikke “pakket” slibemaskinen ned igen.

Jeg håber, at jeg har så meget energi, virkelyst og humør, at sætter mig ned een af dagene igen og former nogle flere sten.. måske til at hænge om halsen eller til at sætte på fingeren?

Lige nu er der dog et par masker, der skal flyttes lidt frem og tilbage på strikkepinden og det må sådan set gerne gå lidt stærkt, for det haster!

3 kommentarer:

  1. Næh, en fin sten! Super idé...

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare en god ide med stenen i vasken og god fornoejelse med strikketoejet. Dit d-vitaminsbillede er skoent!

    SvarSlet
  3. Christunte.. hvis jeg i al beskedenhed må sige det, så synes jeg også at det var en god idé og ganske dekorativ

    Tina: D-vitaminer skulle være rigtigt gode og for humøret i særdeleshed i mange sammenhænge.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.