lørdag den 19. december 2009

Venne-besøg

Vi har knoklet med arbejdsværelset allerøverst oppe under loftet.

Væggene har fået en omgang hvid maling og gulvtæppet er skiftet ud.

Det lyder bestemt ikke af meget og en ny gæst ville ikke kunne se, at der var blevet gjort noget for nyligt på værelset, men jeg lover dig, at det værelse har trukket tænder ud.

Det svarer vel nærmest til at rydde op og muge ud i sit tøjskab og så lukke lågen igen. Utaknemmeligt arbejde, som ikke syner af noget. Eller rydde op på sin computers skrivebord?

Møblerne på arbejdsværelset, som også især er mit hobby-sy-spille-strikke-rum, skulle flyttes nærmest for hver 2. meter der skulle males og gulvtæppet blev lagt på af to omgange.

Nye lister på gulvtæppet og alle løs-dele skulle fragtes ned ad en smal, stejl “hønse-stige” og ned i underetagen.

Dernæst er der blevet sorteret og ryddet op og især i denne del af processen var det mindre sjovt.

Nu er det næsten færdigt med nyt bord og nye loftlamper og kun små-tingene skal finde et fornuftigt sted at lægges hen.

Sammen med en del “tungt arbejde på skolen”, tunge tanker og heste-arbejdet med arbejdsværelset er det lidt svært at finde jule-stemningen frem fra gemmerne.

Det hjalp lidt at finde de første tre julegaver i dag, næsten spontant og hvis jeg arbejder lidt på det, kan det være, at jeg kan få julestemningen hevet hjem i allersidste øjeblik.

Der bliver arbejdet på det.

 hvidsisken

“Mine” småfugle har fået lidt ekstra i formiddags og de kvitterede ved at sidde derude på min altan i små flokke og se fornøjede ud.

hvidsisk

Tak små venner!

Nu vil jeg slappe lidt af.. måske vil jeg bare gå i seng? Der kan soves lidt ekstra længe i morgen, så det skal der.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.