mandag den 28. december 2009

Tidsrytme-kuk

Dagene går med næsten ingenting.. ja, så alligevel; 

Igår vågnede jeg pludseligt kl 04.30 og kunne ikke sove. Der vist kuk i tids-systemet?!

Jeg nægtede, at at stå op på så et ukristeligt tidspunkt, så jeg kæmpede mig tilbage i søvnen igen, selvom det varede næsten 3 timer inden søvnen indfandt sig.

Jeg fik læst, surfet på internettet (i sengen med den bærbare) og fik vendt mig et par gange eller to, men stå op.. dét nægtede jeg!

Efter yderligere et par timer med søvn stod jeg op med følelsen af at have vundet.

Dét er såmænd ikke så ringe, at vågne med den følelse, skal jeg hilse og sige, og er bestemt ikke den følelse, som præger mig mest i hverdagen, når jeg bliver hevet ud af min bløde, varme dyne for at skulle gå på arbejde.

Men frisk og veludhvilet som jeg var, kunne jeg pludseligt ikke holde julepynten ud.

Det nærmede sig kvalmende og det kom ned i en fart som Jens Lyn ville have misundt mig og nu ligner vores hjem… vores hjem og ikke en eller anden julestue.

Når lysten indfinder sig har jeg også planer om at gøre rent, sådan rigtigt rent med ajax og støveklud.

Jeg håber, at den indfinder sig

Dagene er også gået med at nyde mine julegaver.

Af Jan fik jeg en 7’’s digital fotoramme.

Som du nok kan forestille dig, har jeg tusinder og tusinder af billeder og jeg har aldrig nogensinde fået printet så meget som et eneste ud, men nu glider de fint og dekorativt i en lind strøm over min ramme, mens de bringer minder frem om forlængst svundne dage, og ikke mindst af ungerne. Det er hyggeligt, at se billedeer, syn’s jeg og det er endnu mere hyggeligt, at de nu bare glider over skærmen i en lind strøm.

Fylder kun for et billede og alligevel har jeg allerede over 200 billeder i rammen.

Det var en god gave, ligeså god, som den jeg fik af Dudi, som også holder mig beskæftiget endnu.

Det bedste ved at lave sine ting selv er, at jeg kan lave det om og om og om lige indtil jeg er tilfreds og får det som jeg vil have det.

Det skete med det ene af de knyttede armbånd, som jeg fik lavet.

Jeg fik lavet et  festemikarmbånd

par stykker

blingbling

eller tre. 

glimmerbimmer

  fersvandsperlerLaura vidste lige nøjagtig, hvordan hun ville have sin.. sådan lidt rockmamma-agtig og sej.

rockmammaagtig

Jeg kom også i tanke om, at jeg mangler et par håndledsvarmere, der passer til mit sjal.

Så lidt mere til håndleddene, som er overskueligt og let at lave.

Og som ikke strammer om min tykke mave eller min stadig voksende bagdel..

håndledsvarmere

Måske skulle jeg lave mig en kop te (som jeg fik af Dudi i julegave) skære et lillebitte stykke chokolade (som jeg fik af farmor) fatte strikkepindene og strikke lidt videre i ferie-tempo?

2 kommentarer:

  1. Du er ved at omvende mig!! De dersens armbånd (som jeg ikke kan lide) laver du så jeg kan lde dem. Altså dem med guldkuglerne. Men mon ikke de er fyldt med nikkel? Det kan jeg ikke tåle, får eksem der klør ganske forfærdeligt.
    Jeg bliver træt i hovedet bare af at læse en opskrift med perlestrik. Flot er det.

    SvarSlet
  2. Taxastrikker.. de er lidt sjove at lave armbåndene.. altså. Jeg har ikke haft kløe af dem (endnu)men det er jo ingen garanti for om de ikke er fyldt med nikkel.. jeg får også kløe af nikkel.. hæ, jeg bruger ikke opskrift til disse håndledsvarmere. Det er jo lige ud af landevejen og jeg har jo lavet et par næsten tilsvarende før, sååå (det lød ret blæret tihi)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.