torsdag den 19. november 2009

Torsdags-status

Energien ligger på under NUL.

Langt under nul.

Sara og jeg sover det meste af dagen og når vi er vågne hoster og sprutter vi, som tørstige søløver.

Vi har ondt, ondt og ondt over det hele, men vist nok mest i hovedet.

Vi dog været så gavmilde, at videregive noget af vores elendighed, til Simon, så nu er vi ikke længere kun en duet af ru pige/kvindestemmer, men har udvidet til en kvartet med en flot, dyb basstemme i vores helt private hoste-pruste-kor.

Vi hænger i sofahjørnerne med mørke rande om øjnene og røde næser og ser mildest talt sølle ud.

Sara ser Animal planet (thank God for at dekoderne kom i orden igen) og jeg strikker rundt og rundt og rundt på det som engang skal ende med at blive et ærme på min cardigan når jeg har bare den mindste smule energi i overskud. Der skal ellers ikke så meget energi til at strikke.

Hvis det ikke var fordi jeg synes, at den ser pæn ud hos Strikkeheksen, så havde jeg vist givet op for meget længe siden.

Når ensformigheden er ved at slå projektet ihjel slår jeg op på  hendes side og hepper på mig selv.. for sådan een vil jeg altså også have og nu mangler jeg kun 1½ ærme og ryggen, men kedeligt er det ihvertfald og når jeg engang er færdig (og jeg skal være færdig før jeg starter på noget nyt!!!) skal jeg lave noget, der går hurtigt og som er lidt mere varieret.. og jeg glæder mig til det!

Lige nu glæder jeg dog mest til at kunne orke lidt mere end at kravle op i sofahjørnet fra min seng og tilbage igen.

P.S Jeg har hørt rygter om, at de ovre på sygehuset nu har taget prøver på nogle af vores lidelsesfæller for at tjekke om det er H1N1. Der er nemlig rigtigt mange i byen, der fejler det samme som os. I går var der efter sigende kun 4 i Saras klasse, der var i skole. Det er jo ikke mange ud af nogen-og-tyve.

P.S. Heller ingen billeder idag, da jeg ikke føler mig fristet til at fotografere snot-klude eller indersinden af min dyne.

Hvordan har du det i dag? Hvad får du tiden til at gå med?

4 kommentarer:

  1. Åh Dorthe - jeg håber, at det snart begynder at gå den rigtige vej for jer! Det er da ikke til at holde ud at ligge der!

    SvarSlet
  2. Rigtig god bedring til jer alle :)

    SvarSlet
  3. hej Hvad gemmer du unde dynen som vi ikke må se :-). Jeg behøver ikke at se det.
    God bedring og god weekend når du nu omlidt bliver frisk fisk Klaus

    SvarSlet
  4. Tak Mette. Mine unger har det bedre. Jeg er ældre, så jeg heles åbenbart langsommere, men jeg tror på, at jeg nok skal blive mig selv igen. Det er meget, meget lidt sjov at være syg!
    Tak til dig Jette. Det varmer at få en hilsen med på vejen og varme er godt, når man er syg.
    Klaus altså.. jeg gemmer absolut ingenting under min dyne og hvis der skulle være noget, ville det ikke være noget, som du ville se. Tak for din hilsen også!

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.