lørdag den 7. november 2009

Nabo-musiceren

Jeg kom sår’n til at grine over min søsters statusopdatering i går.

Der var ellers absolut intet at grine af.

Hun skrev:

”FORBANDEDE NABOER!!!

Fuck hvor jeg hader dem.

Kan ikke engang høre mit eget TV pga deres forbandede larm.”

Det var især:” Fuck, hvor jeg hader dem..” jeg kom til at grine af, for hvor er det dog tragikomisk! Og hvor kan jeg huske, hvor totalt enerhverende det er, når man ikke kan høre sine egne tanker for nabo-larm”.

Jeg behøver vel ikke tilføje, at hun bor i en blok med en masse andre mennesker, hvilket i teorien betyder, at man skal tage hensyn til hinanden både med larm, skrald og vise almindelig hensyntagen.

Med Dudi i tankerne og mens jeg nyder og værdsætter, at mine naboer ikke kan høre hverken min musik eller tanker for den sags skyld giver jeg den lige en tand mere på volumeknappen på cd-afspilleren, hvor Adiemus spiller “Un bolero”..

Kender du ikke Karl Jenkins?

Kender du ikke Adiemus?

Så gør dig selv den tjeneste, så lyt/ se lige til denne på Youtube:

Specielt, men prøv at lægge dig på gulvet med musikken i ørerne og husk på at teksten er volapyk og absolut intet betyder (nogen af sangene er volapyk) og mærk stemningen.

Jeg synes det er storslået.

2 kommentarer:

  1. Nøøøørj hvor var jeg bare klar til 180 db hystierisk anfald. Nøøøjr hvor er jeg træt af hende. Det er en ca. 18-19 årig ung pige. Hun har et barn på ca. 6 mdr. Og der har bare været larm og ballade derinde siden hun flyttede ind. En nat i august var der også vild fest derinde, med mindst 20 gæster. Og der var ingen møbler eller noget, så det rungede gevaldigt derinde fra. Så høfligt som omstændighederne nu tillod, bankede jeg på og bad dem dæmpe sig, da klokken var laaangt over midnat. Det viste sig, at lejlighedens indehaver havde lånt sin lejlighed ud til nogle venner, mens hun selv var taget på weekend!!! Så kunne de lige holde festsal derinde. Altså de har bare lavet ballade SÅ mange gange. Og i nat blev de bare ved på fuld skrue. Efter at de havde været lidt afdæmpet i ca. 1 time, så gik det løs igen. Til kl. 4 i morges. Æv hvor er det surt. Man betaler det hvide ud af øjnene, for at få fred og ro, privatliv, tryghed og tag over hovedet. Så kommer der sådan nogle butnakker og terrorisere hele nabolaget. ÆÆÆÆÆV. Det er ikke altid lige charmerende at bo i lejlighed. Vi må eks. ikke have vaskemaskinen kørende efter kl. 20, fordi det LARMER!!! ÆV, hvor bliver man begrænset i sin personlige frihed. Savner vores stille hus derhjemme.

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt forstå at du savner jeres hus på Paarnaqutit. Vi savner også at I er derovre.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.