onsdag den 4. november 2009

Hygge-bunker

Det er blevet vinter.

Rigtig vinter med sne, knitrende frost, fygesne og lav sol.

Sneen føg hurtigt, hidsigt og lavt hen over vejene i dag.

Det var koldt. Kan du fornemme det på billedet?sne

Det blæser fra øst og vinden er ikke til at spøge med. Den mener dét virkeligt. solnedgang Den piver lige igennem tøjet og helt ind til knoglemarven.

Jeg kan ikke få varmen igen, selvom jeg stod under den varme bruser da jeg kom hjem i eftermiddag. Nu er jeg pakket ind i uldsokker og hjemmesko.. og fryser lidt.nummerbåd Der er nu tændt sådan rundt regnet 75 fyrfadslys som står rundt omkring i huset.

Det giver lidt varme til den kolde sjæl og giver mig en illusion om hygge midt i vores rod.

Jan er startet på værelset oppe under loftet, mens vi var i Nuuk, hvor der skal lægges nyt tæppe, males og laves om.

Værelset bruges mest af mig som hobbyrum, men der står også to sofaer henne ved vinduet, hvor der er den flotteste udsigt mod sydøst.

Jeg glæder mig til at sidde deroppe i det nyindrettede værelse og nyde udsigten med en kop kaffe og tændte stearinlys. Der sidder Jan og jeg tit i weekenderne om formiddagen og hyggesnakker med hver vores kop.

Han har tømt værelset for ting og sager og da de jo skal være et eller andet sted, når nu de ikke skal være ovenpå, mens der bliver malet og organiseret, ja, så står de rundt omkring.

Overalt og i kæmpestore bunker.

Dét er ikke videre hyggeligt, men vi retter fokus mod resultatet og ved at det bliver godt.. engang! Rodet er bare en overgang. Forhåbentligt ikke for lang en overgang.

Lige nu nøjes jeg dog med hyggen fra de mange fyrfadslys og mit strikketøj, der langsomt vokser og ligner noget, som kan gøres færdigt. 

Snart!fygesne

10 kommentarer:

  1. Huuu, vad kallt det ser ut. Hoppas att du blev fort varm igen. Tur att du har många sockar och sjalar =)
    Fantastiska bilder som vanligt!!

    SvarSlet
  2. Annela, det var alså koldt. Jeg er ved at få varmen nu med sokker og hjemmesko og de mange stearinlys.

    SvarSlet
  3. Nøj, hvor er det nogle dejlige billeder.

    Hernede er det regn og rusk, der gør en råkold.

    Ha en god uge, Phine

    SvarSlet
  4. Her i syden tager jeg skam også sokker på - ved 18-tiden når jeg skal ud med hunden. Resten af dagen går jeg i sandaler med bare tæer. Men pludselig en dag - så kræves der sokker kl 6.15. Utroligt som det virker provokerende på folk at jeg dabber rundt med bare fødder på denne årstid. Det er noget med: jeg gider ikke vaske sokker så længe jeg ikke fryser mine fødder. Jeg farver heller ikke mit hår selvom der er tusinder af hvide hår der gør opmærksom på sig. Det kan "folk" altså heller ikke lide. Så spørger de jo: hvorfor får du ikke farvet dit hår? Nææe du, jeg syntes jo det ser dumt ud - især når de fleste for det meste går med en meget lys og bred skilling i håret. Halvgamle og rynkede hoveder ser da heller ikke særlig unge ud med en malet kalot på hovedet.
    Og så skal jeg jo bruge pengene til sokkegarn ;-)

    SvarSlet
  5. ååh nej Taxastrikker.. jeg ville nok også blive noget provokeret af dine strømpeløse fødder, men det er nu også fordi jeg fryser om fødderne både sommer og vinter.. og ikke kun om fødderne, også om hænderne. På dit profilbillede på din blog ser det også ud som om dit grå hår klæder dig. Hæ garn kan man vist ikke få for meget af, så hvor der kan spares for at købe garn, der spares der ;-)

    SvarSlet
  6. For Hunde da Dorthe - sikke nogle smukke billeder!

    Rodet kender jeg. Mellemste er i gang med at pakke til 5 ugers ophold i Spanien og samtidig lækkede hendes radiator lige vand, så HELE vores gang er fyldt med ting - det er nærmest livsfarligt at bevæge sig igennem den!

    SvarSlet
  7. For Hunde da Dorthe - sikke nogle smukke billeder!

    Rodet kender jeg. Mellemste er i gang med at pakke til 5 ugers ophold i Spanien og samtidig lækkede hendes radiator lige vand, så HELE vores gang er fyldt med ting - det er nærmest livsfarligt at bevæge sig igennem den!

    SvarSlet
  8. Nina Borup Hansen05 november, 2009 19:20

    Hold da helt op nogle flotte billeder du fik taget i kulden.Selvom solens farve varmer, kan man godt mærke kulden.
    Utroligt farvespil.

    SvarSlet
  9. Phine jeg er godt nok glad for at det dog ikke regner heroppe. Det er så nedtrykkende når det både regner og er mørkt.

    Tak Mette.
    Jeg gjorde mig også umage. Jeg stod midt ude på gaden. Heldigvis er det jo en lille by, så alle kender mig og ved at jeg liiige skal skyde et billede, så de tilgiver (vistnok)
    Uuuh, som jeg er træt af rodet, men det får en ende en dag, dét ved jeg!
    Tak Nina. Det er så smukt, når solen farver alt i varme farver og man kan næsten ikke se at det er koldt.

    SvarSlet
  10. Fantastiske fotos, det perfekte sted at hvile :)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.