onsdag den 19. august 2009

I’m singing in the rain..not!

Efter næsten 1½ måneds solskin og tørvejr, regner det endelig, endelig her i Sisimiut. Jovist regnede det dybt inde i fjorden i weekenden, og det endda ikke så lidt, men herude ved kysten, i Sisimiut, var der faldet en halvtør dråbe, som ikke havde fugtet jorden synderligt. Jeg kan ikke lide regn. Jeg kan heller ikke lide sne. Jeg kan ikke lide nedbør. Og dog. Hvis jeg bare sidder tørt og varmt gør det ikke noget, men at få kolde, våde dråber regn i ansigtet, ned ad nakken eller kold sne, der smelter ned ad ryggen, når det finder vej bag kraven. Nul. Lad mig sidde indendøre i tørvejr og nyde, at jorden bliver fugtet, støvet på vejene bliver lagt ned og blomsterne får lidt til tørsten.4 Og så igen: kan jeg godt lide billeder af dråber, både de faldende og dem, som ligger lige så stille og balancerer på blomster 5 og blade. 3 2

6

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.