tirsdag den 14. juli 2009

Butik Malik

I min status på facebook skrev jeg, at vi i dag skulle besøge/overraske en gammel bekendt. Om han blev overrasket, kan jeg ikke rigtig udtale mig om, for han stod i sin forretning og så nærmest ud som om han bare ventede på os. Vi blev inviteret ovenpå, hvor der stod kaffe og frugt på bordet, og hvor der var en hyggelig stemning. hosper1Per har boet i Sisimiut i en lang årrække, hvor han var butiksslagter, men så sandelig også ivrig hundeslædekører og qajaqroer. Faktisk gjorde han et stort stykke arbejde som formand for Sisimiut Qajaq, og det er så ganske tydeligt at han stadig brænder for kajak-sporten. Butikken er hyggelig og såvidt jeg kan se, kan du få alt indenfor kajak, kajakudstyr, samt godt frilufttøj i god kvalitet. Bor du i nærheden, og har du den mindste interesse i kajakroning, er butikken bestemt et besøg værd, om ikke andet så for at se hans næsten udtjente hundeslæde  fra Sisimiut,  qajaqsom han har kørt mange og lange slædetur med og blev sendt med flyttegodset, ligesom den rigtige grønlandske qajaq, som hænger så fint i butikken ved siden af de flotte kamikker og bjørneskindsbukserne. bjørneskindsbukserJo, jo Per, du har sgu gjort det rigtigt godt, og det var rigtigt hyggeligt at se dig igen...ikke mindst.  butikmalik

(lidt grønlænder-inspiration har sneget sig ind i sælens pagajer.. Kan du ane det?)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.