lørdag den 4. juli 2009

Blomstrende soleksem

Dagene går, og jeg synes allerede at der er gået mange dage siden vi kom. Faktisk føles det slet ikke som om, vi har været væk herfra, siden sidste år. Dejlige, store, flotte og frodige blomster, som lokker kameraet til sig, og en høj sol som tvinger os væk og ind i skyggen.Og så alligevel er det gået et helt liv siden. Men al det uforanderlige; stemningen og ferie-afslappetheden. Jeg nyder det, for jeg ved, at om et lille halvt års tid sukker jeg efter varmen, lyset og sommeren. Jeg suger til mig af sommer. Suger! Desværre får jeg soleksem af solen og når jeg ikke tænker mig om, hvilket jeg desværre ikke gør med mit ferie-ramte hoved, så må jeg også lide.3 Vi lå flade ved Trend strand i går. Det er ikke en strand som anbefaler medmindre du synes om masser af tang, der snor sig mellem dine tæer, om dine ben og sætter sig klistret i håret. Jeg anbefaler også stranden, hvis du har min. 5 cm tyk, hård og fuldstændigt ufølsomme fødder, for muslingeskallerne er skarpe og stenene er ikke bløde og runde. I morgen, hvor vejret tilsyneladende vender temperaturen ned mod mere behagelige temperaturer, kører vi lejebilen mod Vesterhavet for at få den ægte vare med fint sand og rigtigt hav. Sommer i Danmark betyder også en masse blomsterbilleder  og gudsketakoglov at jeg fik mit coolpix, for mit monsterkamera er indleveret til rensning for det dumme støv/hår/snavs, der sidder på censoreren, og som har ærgret mig længe. Jeg kan hente kameraet igen på mandag, så jeg krydser fingre for, at jeg får det rent og fint tilbage igen. Dagene har også buddt på pasning/leje af min nevø, Silas. Det var dejligt at have ham lidt for sig selv, for de er altså anderledes når de er uden deres forældre, de kære børn. Vil du se flere sommerbilleder/blomsterbilleder, kan du se dem her. Det er Hannes 17 og farmors 29blomster, som jeg vil gense engang til vinter, når sneen ligger tyk og kold derhjemme i nord.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.