søndag den 11. januar 2009

Sisimiut bedst

Jeg var i kirke sammen med Laura i morges. At gå i kirke er ikke et absolut must for mig, men når jeg endelig sidder dernede, er det afslappende, meditativt og skulle jeg være stresset, da jeg kom, ender jeg med en rolig hjerterytme og et afslappet sind. Salmerne heroppe synges så langsomt, at hvis de satte tempoet yderligere ned, ville de gå fuldstændigt i stå. Jeg tror ikke, at den grønlandske gudstjeneste-form har ændret sig de sidste 75 år. Det er så forudsigeligt og så stereotypt, at det alene i sig selv er helt betryggende. Det blev også en tur rundt i vores lille by, der var smuk i solens sidste stråler. Jeg tror, at jeg har skrevet det før, men det tager forhåbentligt ikke skade af, at blive gentaget:" jeg elsker at bo i Sisimiut". Jeg ved, at mange mennesker får udrejse-længsel, føler sig fanget og bliver klaustrofobiske af at bo i så lille en by, som du ikke lige kan komme fra. Jeg er en hjemmefødning (bortset fra at jeg er født i Sønderborg), der har svært ved at forestille mig bosiddende i en anden by, og da slet ikke i en storby.

3 kommentarer:

  1. Født i Sønderborg! Den by blev jeg da aldeles forelsket i for et par år siden. Sønderborg Taxa skulle have nyt system at køre med og det blev købt af Randers Taxa. Derfor var min mand og en anden fra bestyrelsen (begge med IT-forstand) dernede 14 dage for at sætte alle ind i sagerne. Hunden og jeg (og manden) boede på campingpladsen. Der var højsommer med iskiosker langs strand og fjord. Den tur fra campingpladsen ind til byen langs vandet - den er altså bare underskøn. Tjaaae, - eller mon ikke den er romantisk?
    Sønderborg har kun en fejl - den ligger alt for langt væk fra Randers.

    SvarSlet
  2. Jeg har aldrig boet i Sønderborg, men da mine far-forældre boede der, kom jeg da tit (?) og besøgte dem (da jeg boede i Viborg i 3 år) Det er en smuk og køn by, og desværre har jeg ikke været i Sønderborg siden 1993..Måske man skulle overveje at tage derned og blive gen-forelsket

    SvarSlet
  3. Sönderborg er TOPP!!!
    :))
    Kveldsklem
    Beatrice

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.