tirsdag den 16. december 2008

Mødeaflysning

I dag blev trin-mødet aflyst, hvilket jeg under ingen omstændigheder skal beklage, for det betød, at jeg lige akkurat kom ud i dagslyset. Der var heller ingen nedbør i dag, hvilket er lidt af et særsyn efterhånden, så der er lys og jeg bliver lidt lettere i sindet, for mørket og kulden tynger, når himlen hele tiden er dækket af tunge sneskyer og sigtbarheden er noget man kan læse om i gamle antikvariske bøger. I middagspausen kunne jeg ud af lærerværelsesvinduet se solen titte frem bag fjeldene laaaangt ude i det fjerne, (Det her billede er meget realistisk og viser fuldstændigt hvordan det så ud fra lærerværelset fra Nalunnguarfiup Atuarfia/ skolen kl ca 11.45)og kunne lige akkurat ane sneen på fjeldtoppene fyge. (Billedet nedenunder: Ja, ja det ser dramatisk ud, men det er altså ikke fuldtstændigt realistisk. Det er pga modlyset og min kraftige zoom, men det er da flot at skue alligevel, syn's jeg)Det var smukt og det trak i mig for at komme bare lidt ud, og da mødet så blev aflyst: Jubel! Jan havde også tidligt fri, så vi drak begærligt af dagslyset og fulgte det helt til dørs og til verden igen blev forvandlet til blå og tilsidst sort. Det fryser 17 grader udenfor og med en svag brise om ørene samtidig, og glemte overtræksbukser og slet ingen strømpebukser indenunder cowboybukser, så er det svært at holde på varmen, men pyt bare jeg får lidt lys! På lørdag vender det igen..skønt!

5 kommentarer:

  1. Iiiih du milde.... Det ser da lysere ud end her i noooaaarjylland. Vi glæder os til at komme hjem. Der er under 2 døgn til. Men 17 frostgrader... hvordan er det nu det føles.... OMG mon vi overlever??? Takuliiiivv' Knus herfra og når vi ses ;-)

    SvarSlet
  2. Selvfølgelig overlever I, for vi skal nok holde jer varme! Ilumut takuliiiv..qilanaarn'

    SvarSlet
  3. Åh lidt hvid sne og klar frosthimmel ville ikke være af vejen her i Esbjerg- det kunne måske løfte humøret og blikket lidt fra det hverdagsagtige der præger denne mørke sæsons regn og sjask ;-)- og jo det er da dejligt med julehygge- men endnu bedre at lyset vender om en uge...

    SvarSlet
  4. Så skønne nogle fotos igen igen. Jeg nyder dem virkelig og du er en dygtig fotograf.

    SvarSlet
  5. Tak Karin.godt at du nyder mine billeder..jeg har stadig lidt præstationsangst efter fotokonkurrencen, dog ikke mere end at jeg altid har et kamera på mig. Ellen Katrine, det er hverdagsagtigt heroppe også, og efter et par dage ville du blive træt af mørket, kulden og af at skovle sne...men jo, det ser pænt og jule-agtigt ud på billeder

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.