tirsdag den 23. december 2008

Juletræspyntedag

Ikke alene er julen hjerternes fest, det er også traditionernes fest. Traditionen tro har jeg lavet ris a la mande, nok til en middelstor dansk landsby i dag og været hos min mor for at pynte hendes træ. Heroppe kan vi desværre ikke tillade os at være alt for kritiske med juletræet, for det koster snildt mellem 200-55o kr for et træ, alt efter størrelse. Min far havde, traditionen tro gang i økse, stråltråd og kreativitet for at få træet nogenlunde harmonisk, uden det dog lykkedes særligt godt. Det manglede grene, ikke bare under toppen, men også en del på den ene side. Traditionen tro var lyskæderne også et eftersyn værd, men det lykkedes da med hinandens hjælp at få et pænt resultat ud af anstrengelserne. Bagefter var der tid til at pynte vores eget lille bitte træ, der helt mangler grene på den ene side. Pyt, for det stiller vi ind mod væggen/vinduerne og ingen vil opdage det, for ingen kommer til at gå rundt om det. Man kan se på træerne at det er den samme person, der pynter dem.. For en halv mennesketidalder siden, fik jeg af Dudi de smukkeste glaskugler, jeg nogensinde har set. Jeg er vild med glaskugler og især dem, som er med klart glas og dekoreret. Jeg fik 7 kugler af Dudi og de er allesammen forskellige: nogen af dem i løgform og andre kuglerunde. Der er intet, der slår dem og der bliver passet på dem, som var de dronningens juveler!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.