søndag den 30. november 2008

Juleblød

Af een eller anden grund; måske inspireret af Walt Disney, barnlighed eller bare pertenlighed og overdrevet ordenssans altid håbet, ønsket og bedt for at alle først tændte deres julestjerne 1. adventsøndag, når byens juletræ var blevet tændt. Jeg forestiller mig så, at jeg sidder oppe på en fjeldtop og kan se byen blive forvandlet til et sandt juleparadis med røde, hvide og orange stjerner, men der er altid, altid nogen, der bare ikke kan vente og absolut skal tænde deres stjerner om fredagen, lørdagen eller værst -først flere uger efter. Det er noget rod! Jeg venter, som I kan gætte jer til, til efter kl 16 efter byens juletræ ER blevet tændt. Det afholder mig ikke fra at pynte lidt op lørdag aften/nat, når jeg har lavet familiens juledekorationer hos min mor om eftermiddagen, mens jeg hygger mig med julemusik og helst baSix med "Silent night" sunget så pragtfuldt af Lene Mattiesen Nørrelykke. Kald mig nostalgisk og juleblød. Jeg blev nødt til at lave en "rednings"-krans i nat, for min juledekoration med guldpynt skreg efter mere guld og så måtte jeg sno en krans mere..godt at jeg havde nogen grene stående. Og som I kan forestille jer, vil jeg helst have samling og orden i pynteriet også..nogen hænger det rundt omkring og kommer godt afsted med det, men jeg hænger det i temaer og samlet og ingen i familien har endnu klaget..og Jan mente endda, at jeg var næsten lige så god til at pynte op til jul, som hans mor..se, det var jo en rigtig mande-kompliment! Tak. (ååh..jeg har altså en svaghed for julekugler i guld og rød..)

6 kommentarer:

  1. Tai kusanat både lysdekorationerne og ophængene.
    Meget smukke og enkle
    Gert, altid smilende og hjælpsom.
    Glædelig advent til dig og dine kære.

    kh Phine

    SvarSlet
  2. Tak i lige måde Josephine. Ja, og Gert vidste ikke engang at jeg manglede grene, men kom selv med dem..Dét var en god og langtidsvirkende gave.

    SvarSlet
  3. Her er julen også rød og guld. Jeg er helt vild med de kranse. Hm, jeg har jo krogen i loftet, så.....

    SvarSlet
  4. Mette, det er jo bare at finde nogle grene, der er smidige og så ellers vikle vindseltråd hele vejen omkring mens du former..piece of cake..og så er det jo (næsten) gratis..

    SvarSlet
  5. Jeg må simpelthen på jagt efter grene i morgen. De er simpelthen herlige

    SvarSlet
  6. Hvor er de smukke dine juledekorationer, jeg tror jeg prover at lave noget lignende.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.