onsdag den 5. november 2008

Hjemme bedst

Så sidder jeg igen hjemme under eget tag. Fjernsynet kører i baggrunden med Jan foran sig. Han ser fodbold, og der lyder hyggelige grynt indimellem. Laura slænger sig i sofaen med benene oppe på sofabordet, og Sara nyder at kunne lukke døren efter sig på sit værelse og være sig selv. Jeg har kikket lidt på det nye kamera, men har lidt berøringsangst overfor det, ligesom jeg også har det overfor min nye mobiltelefon. Jeg skal nok komme efter det, men indtil da er det med små forsigtige tilnærmelser det nye isenkram bliver taget i besiddelse. De nemme kyllinger er blevet spist og min far går rundt nedenunder og ordner nogle stikkontakter. Dét er altså hyggeligt at være hjemme igen. I går i Qaqortoq var vi ude og gå for at få tiden til at gå og på vores vej gennem byen mødte vi pludselig en stolt og selvsikker hane. Vi, fra Nordgrønland fór afsted med kameraer og mobilkameraerne foran os, mens vi hvinede. Som om vi aldrig havde set en hane før. Resten af dagen gik med at færdiggøre domino-halstørklædet, som nu hænger til tørre og jeg bestemmer mig for om der skal være kvaster eller små strikkede "kugler" og mens jeg gør klar til at komme i min egen seng, vil jeg mindes de få øjeblikke, hvor jeg havde alle mine tre børn samlet omkring mig i Nuuk lufthavn i dag..korte frydefulde øjeblikke...

5 kommentarer:

  1. Du opfordrer jo ligefrem til pral:her i det sydlige Randers har vi altså en papegøje flyvende rundt - med kameraer efter sig:-)

    SvarSlet
  2. Oooh, det lyder også godt..jeg elsker pral, hvis der er noget at have det i! En papegøje er værd at prale af ;-)

    SvarSlet
  3. Hvor har du været savnet :o)))

    hilsen Phine

    SvarSlet
  4. Tak Josephine. Jeg har også savnet den daglige "kontakt" med jer allesammen. I er allesammen nogen uvurdelige støtter og opmuntrere

    SvarSlet
  5. Sikken et dejligt billede af alle dine unger - og saa det paa nethinden af en hel flok fotografiapparatsbefaengte folk med voldsom knipseritis - i hurtig forfoelgelse af en hane, i Groenland... :)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.