tirsdag den 12. august 2008

Retrille-sjov

Med hiv og sving kom jeg så langt, og syntes da lige, at jeg skulle prøve den, da den nu nærmede sig sin afslutning, men men men men... .. godt nok er jeg ikke videre bredskuldret og jeg har da taget ind 12 gange fordi halsen så STOR ud, og stadigvæk vil jeg kunne trække den ned over både min D-skål, store top-mave, herre-brede hofter og mega-fede lår heeeeelt uden at skulle knappe de knapper op, som skal i til sidst. Næææ nej, det bliver altså en ommer, ommer ommer med indtagninger helt op til ørerne inden jeg kan tage den på og se en smule anstændig ud i tøjet. Når nu jeg er igang med klagesangen, kan jeg også synge lidt om at den er lidt smal, men måske den kan strækkes lidt i våd tilstand?? Synes jeg forresten liiiiige at den er sjov at strikke?? NEJ! Overhovedet IKKE. Det er KEDELIGT med retrillerne og jeg drømmer om at strikke små huer, håndledsvarmere og andre småting NU. NU! Med lidt selverkendelse, stædighed og straf-point har jeg dog pålagt mig selv, at den skal være færdig inden jeg starter på noget nyt. Så kan jeg lære det! Andre strikker i lyntempo både den ene og anden og sikkert tredie i deres frokostpauser eller under tv-avisen, for derefter at kunne kaste sig over andre og mere spændende projekter. Jeg har investeret i et par strikkepinde: Addi TURBO, som kostede mig min halve årsløn i fragt og ekspeditionsgebyr, og der er bare ikke en skid turbo i dem. Måske er det fordi strikningen er blevet behageligere og at jeg ikke skal flå og hive i maskerne mere, bande over splinter i fingrene og ømme håndled, at tempoet simpelthen er sat så drastisk ned? Som om det ikke er kedeligt nok, at ferien er slut, så skal jeg også trækkes med et strikketøj, der giver mig de samme symtomer som salmonellaforgiftning, Roskildesyge og 3-ugers grønlænderdruk. ØV.. Jeg hiver mig op ved næsehårene, smider nakken tilbage og smiler, smiler, smiler og håber at smilet bliver siddende i ansigtet på mig, mens jeg trævler op indtil ærmerne, læser opskriften grundigt igennem, følger den og håber at jeg kan (gen-/-op) finde morskab i retrillerne..(og i morgen skal jeg derover igen)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.