torsdag den 17. juli 2008

Skovbakker og mobillykke

Dagene flyver af sted, og om lidt er tiden gået og vi skal hjem til Sisimiut igen, synes jeg. Der er kun en uge tilbage, og inden da, skal vi nå at fejre Saras fødselsdag. Hun har nu ikke været heldig med sin fødselsdag d. 24. i denne måned, for enten er vi i Danmark, hvor de fleste er spredt for alle vinde eller så er vi hjemme og dem, vi vil invitere, er stadig spredt for alle vinde. Vi har, sammen med Sara denne gang lavet et kompromis, hvor vi fejrer hendes fødselsdag for dem syd for fjorden, dem nord for fjorden og ganske lidt for dem hjemme i Sisimiut. Sådan lidt maraton-agtigt og så alligevel ikke, men sådan må det være, når nu hun lod vente på sig og valgte at udsætte sin egen fødsel med flere uger i sin tid, til ærgrelse for både mig og nu også hende selv. Hun har i næsten et år plaget om en ny mobil. Det har været med gråd og tænders gnidsel, med sure miner, glade miner, påtagede miner og i dag, hvor vi kørte til Viborg og købte en mobil til hende, var alle tidligere brugte miner glemt. Hun drog et lettelsens suk og siden har vi ikke kunnet komme i kontakt med hende.. vi kunne have ringet hende op på det nye vidunder, men vi håber på personlig kontakt en af dagene, når vidunderet er gennem-undersøgt og gennemsavlet af beundring. Hendes hårdt prøvede far ømmer sig stadig over vidunderets pris, og jeg har forsøgt at forklare ham, at der højst sandsynligt kommer nye penge ind på kontoen næste måned, men han er jyde og som det sig hør og bør, ømmer han sig lavmælt, men højt nok til at vi alle har hørt og forstået, at det var en flot gave. Om det var for at komme ømheden i tegnebogen til livs, at han inviterede mig ud at gå i smukke skovbakker på Louns- halvøen, ved jeg ikke. Det var som sædvanligt en smuk tur i mine nye sko. Jeg har, lige da vi kom hertil, købt nye MBT-sko, da mine gamle var meget udtrådte. Jeg har gået med dem hver dag i 3½ år, om sommeren ude og om vinteren inden døre på arbejde, så de har tjent sig ind op til flere gange. Hvis du endnu ikke har prøvet at have et par MBT-sko på, burde du unde dig selv, og især dine fødder og ben oplevelsen. Jeg er så glad og tilfreds med mine. Nogen synes at de er grimme?! Muligvis, men du får en flot holdning, som opvejer det fuldstændigt, samtidig med at du behandler dine fødder fornuftigt. Og NEJ! Jeg får ikke provision fra firmaet, ej heller procenter eller rabat, selvom det ville være dejligt. Det kunne nu også være dejligt med lidt sol og sommer her den sidste uges tid med varme nok til en tur til Vesterhavet eller bare en tur ned til Hvalpsund palmbeach, så vi kunne få dyppet de vinterblege fødder endnu engang i vandet. Det ville også være dejligt med lidt mere sol på det hvide, blege maveskind, og jeg skal nok lade være med at klage over soleksem eller de mange barnlige fregner i ansigtet. Vi ville synes det var så dejligt og vi ville på et splitsekund glemme det skybrud vi fx blev ramt hårdt af i dag, der snildt konkurrede med min søsters nye avancerede brusekabine med massage, tropiske effekter, spul og skyl og med indbygget fodbad. Hun kan dog, i modsætning til os i dag, tænde for radioen og lytte til beroligende og afslappende musik. Vi kunne nøjes med vores egne eder og forbandelser, jamren og stønnen over det danske, ustabile sommervejr, der ikke kan reklameres meget for i denne uge. Jeg krydser fingrene lidt hårdere og håber, at Vor Herre, DMI, direktoratet, naturstyrelsen, tipstjenesten, bibliotekernes sammenslutning, søfartsstyrelsen, civilforsvaret eller hvem, der nu har ansvaret for det danske vejr vil sende lidt tørvejr til os de kommende dage, for vi trænger altså til det! (nye billeder her)

4 kommentarer:

  1. Jeg lover ikke noget ang. sol og varme men i morgen kommer jeg til Louns fra Viborg så går jeg ud fra at solen skinner og det ikke regner på Liengård 65 du er velkommen til at kikke ind hvis du kommer forbi

    SvarSlet
  2. Ellers tak Conny, men i morgen har jeg inviteret til kaffe og vafler. I overmorgen skal jeg besøge en webstrikker og det glæder jeg mig til. (håber du har ret mht solen)

    SvarSlet
  3. 1000 tak for mobilen!!!

    ELsker jer:-*

    Sara

    SvarSlet
  4. Velbekomme lille skat og vi elsker også dig

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.