fredag den 6. juni 2008

Søens gæster

Der er forbløffende mange Odinshaner (hedder det så odinshøns i flertal??) i småsøerne i og omkring byen i år. I det hele taget, synes jeg at der er et utroligt fugleliv i disse år i vores by, faktisk er der så meget liv, at Jan for 2. gang inden for kort tid, har måttet vaske vores vasketøj om, da de (om det er duerne, spurvene eller ænderne, ved vi ikke) skidt på det. Det er lidt øv, men det er nu også sjovt med al det liv lige udenfor vores vinduer. I går da jeg var ude og sejle, så jeg en fugl, som jeg aldrig har set før. Den var interessant og fløj flot og elegant. Jeg nåede ikke at hive digitalkameraet op af tasken, før den var væk, men da jeg kom hjem slog jeg den op og fandt ud af at det kunne kunne være en almindelig kjove. Helt almindelig for mig, er den nu ikke, for det er 1. gang jeg ser den. Jeg har været omkring spejdersøen et par gange for at for at se Canadagåsene igen, men de har ikke været til at få øje på. De er store og sjældne her i Sisimiut.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.