søndag den 1. juni 2008

Læsestof

Er der noget, som både Jan og jeg holder af at læse, og genlæse igen og igen og igen og igen og meget gerne én gang til, så er det Jørn Riel. Alle de dejlige, morsomme og ikke mindst tankevækkende bøger, han har skrevet, som vi begge mener, rammer så perfekt (men også generelt) den fremherskende måde at tænke på, ikke bare heroppe, men alle steder, hvor mennesket bor afsides, afsondret og alene. Jørn Riel skal til Nuuk og holde foredrag, og hvis I spørger mig, kunne han godt liiige tage og mellemlande her i Sisimiut, hvor han helt sikkert ville kunne trække fulde huse. Jørgen, hvis blog jeg ofte er inde og læse lidt i, har lidt den samme tone i sine beskrivelser af livet på østkysten, og jeg hygger mig ved at læse dem og se hans billeder. Er man mere til nutidig og moderne grønlansk hverdagsliv, kan vi kvinder købe ARNANUT, som er en pendant til de danske ugeblade/kvindeblade i butikken. (Nej, jeg får ikke reklame-penge for det her indlæg, men hvis nogen har lyst til at sende mig penge alligevel, sååååh.. sender jeg da gerne mit kontonummer ;-) Både og store og små bidrag modtages, fnis, fnis )

1 kommentar:

  1. Rimkogeren og jeg har pænt mange af Jørn Riels bøger, og alle er de blevet læst flere gange. Jeg kan godt forstå, at I gerne vil ha' foredragsbesøg af ham ;-)

    Økonomien tillader ikke lige et bidrag, beklager...

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.