torsdag den 5. juni 2008

1.tur

Tak til jer allesammen for lykønskninger til Laura på hendes fødselsdag i går Laura blev glad for lykønskningerne fra jer også...Hun er stadig lidt euforisk over dagen, og yoyoen hænger konstant på hendes finger, så den er næsten helt blå. Hvis hun ikke passer på, går der snart koldbrand i den ;-) I disse dage er der kæmpe-konferencer om børn og deres vilkår her i Sisimiut. Alene dét at man vil drøfte børns vilkår, og forsøge at finde modeller og løsninger for at bedre børns vilkår, synes jeg er positivt. Jeg vil undlade at komme ind på, at det må have kostet harlekins millioner at få alle de mennesker fragtet hertil, tabt arbejdsfortjeneste, kost, logi, gallamiddage og deslignende....bare der kommer noget godt og konstruktivt ud af det! Jeg ved ihvertfald at 4 af vores elever (drenge) i dag havde en pragtfuld dag, hvor vi havde planlagt og gennemførte sejllads med sælfangst med dem. De var seje, og ikke til at skyde igennem, da vi efter 6 timer, der føltes som korte øjeblikke, kunne sejle dem hjem igen. Min mandlige kollega havde to drenge med, og jeg havde selv to med. (For en ordens skyld og for de af jer, der tænker på regler, love og paragraffer, vil jeg lige indskyde, at forældrene har givet tilladelse til, at de sejler med os, og de har altså redningsvest på. Vi er for sjældent ude med dem. Vi burde gøre det meget, meget oftere. De bliver glade og positive, når vi giver dem de oplevelser i naturen og at klarer de efterfølgende skoledage/uger meget mere positivt.) Der var fuldstændigt havblik og solen skinnede fra en næsten skyfri himmel. Der var ikke mange sæler at skyde efter, men min kollega fik to. De gav mig lov til at vise billedet af dem her. Sælerne skal naturligvis spises sammen med klassekammeraterne på skolen. Jollen sejlede upåklageligt, men der går nok lige et par ture inden jeg helt har vænnet mig til den. Den bevæger sig anderledes end den gamle, og styretøjet er ikke hydraulisk, så der skal lægges nogle armkræfter i, i forhold til den gamle der var udstyret med hydraulik. Det har været en dejlig arbejdsdag og jeg er glad for at kunne give 4 børn en god oplevelse i forbindelse med skolen i dag...og da jeg jo ikke har timer om fredagen, har jeg jo i teorien weekend NU.

2 kommentarer:

  1. Yoyo med hydralik, nej, sådan noget pjat. I må hænge i begge to.
    Fantastiske dejlige arbejdsdage du har, lige for tiden.

    SvarSlet
  2. Jeg kan også godt love dig, at jeg nyder de arbejdsdage og især fordi eleverne bliver så glade..Måske skulle jeg lugte lidt til Lauras finger, for at tjekke at der ikke er gået koldbrand i den. yoyo-snoren hænger konstant i den mens yoyoen kører op og ned i en uendelighed.

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.