lørdag den 9. februar 2008

Over en kam

Jeg bliver gal på flere planer, når vi heroppe i Grønland gang på gang skal hænges ud i både egne og udenlandske medier, og at vi redes over en kam. (Hedder det dét?)Vi er mange grønlændere, der hverken har alkoholproblemer, som ikke misbruger vores børn seksuelt, ikke har kønssygdomme, har egen købt og betalt bolig uden at have fået hverken fordelagtige lån eller tiskud fra hverken det offentlige eller har snydt med prisen/loven, og som iøvrigt passer og plejer vores hunde. Jeg bliver dog gal på de af dem, der ikke passer deres hunde, og som er skyld i, at alle vi andre skal kategoriseres som ansvarsløse hundeejere, der misrøgter og mishandler vores hunde. ØV endnu engang over hundemishandlere, der uden ansvarsfølelse anskaffer sig dyr, som det viser sig de ikke kan passe. ØV. Men nogle velplejede og velpassede hunde kan ses her. Nyd synet af dem og jeg skal hilse og sige, at der faktisk er flere af den slags hunde, end dem som I læser om. (godt vi også bliver kendt for andre og mere spændende ting)

3 kommentarer:

  1. Kære Dortheivalo

    Pye - håber det lettede ;-)

    Håber også, at du er opmærksom på, at du, via din blogs beskrivelser af dit liv, din hverdag, din familie, etc. er en fremragende ambassadør for opfattelsen af at hovedparten af Grønlands befolkning er velfungerende og gode mennesker! Det er du nemlig!

    Engang for mere end 40 år siden, dvs. i en hel anden tid, tilbragte jeg en del tid på Østkysten, hovedsagenlig i Scorebysund og omegn. Det var dengang et rendyrket fangersamfund, og min beundring for disse flittige og fantastisk dygtige mennesker var (og er) kolossal. Jovist, de drak som svin når noget drikkeligt kunne opdrives. Og hvad så - dagen derpå havde de kurs mod iskanten efter hvalrosser. De passede deres arbejde.

    Jeg tror, at de fleste danskere er helt klar over, at de grønlandske forhold der udløser kedelige overskrifter beror på en lille (men for stor, suk) minoritet i befolkningen. Jeg håber således, at det kan være dig til trøst, at ikke alle "reder jer oven én kam".

    Mvh. og op med humøret .-)

    SvarSlet
  2. Tak for din opmuntring Jeronimus, som jeg åd råt. Det irriterer mig dog til stadighed, at ingen større tv-stationer, har fået den idé, at ville lave udsendelser om den almindelige, halvkedelige grønlænders liv og levned, som et modsvar på de mange udsendelser, der efterhånden har været om os heroppe (tænker på "flugten fra Grønland") og for at dementere evt. fordomme vedr. livet på Grønland mm. Der må være interesse i, at se at livet i det moderne Grønland minder om livet i andre lande.Men endnu engang tak for din opmuntring. (Enkelte i min nærmeste familie, synes at det er lidt exibitionistisk og er en udstillen af sig selv, at jeg har sådan en blog, men jeg ved, at der er nogen faste læsere, der gennem min blog, får kendskab til en almindelig halvgrønlænders liv og levned på godt og ondt, så jeg fortsætter ufortrødent, så længe lysten til at skrive og fotografere er der.)

    SvarSlet
  3. Godt brølt. det er jo altid nemmere at sælge historier om noget der ikke er godt,fremfor alle de ordentlige mennesker som ikke deltager i denne statestik.
    hvordan er det egentligt gået med Jeres syge hvalpe de blev vel raske bortset fra den ene ?
    bliv ved med at skrive som du gør ,så er du også med til at ændre opfattelsen af grønland.
    ps. udtrykket hedder : at skære alle over en kam (som en form)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.