søndag den 17. februar 2008

Optøning

Lige som i Maniitsoq, hvor Michael viser, hvor hurtigt vejret kan skifte, og hvor naturen på enkelte døgn kan ændre ens udsigt fuldstændig, kan jeg fortælle, at temeraturen er steget til ca 6 frostgrader fra mellem-30 og -36. Kan I huske, at der var så koldt, for bare godt en uge siden og havet røg. Isen i havnen er næsten væk igen.Fuglene/ravnene har svært ved at finde føde under den dybe sne, og de må finde andre måder at skaffe sig føde på. Jeg bilder mig ind, at jeg kan se, at de er blevet tyndere?! Jeg tænker på, hvordan en ravn ved, at den nu kan lande på vandet?? At isen vil kunne holde den oppe, og at den ikke bare dumper ned i dybet? Jeg ved jo, at ravne er kloge, og måske undervurderer jeg dem?

Denne ravn er vist ikke død af sult, men i mødet med nogle drenge, der øvede sig med deres stenkastning/bueskydning/luftpistolskydning..

I morgen er vinterferien slut. Det var dejligt at kunne sove længe, slappe af og nyde hjemmet med børnene (og Jan, når han kom hjem fra arbejde. Staklen havde ikke ferie) Det varer ikke så længe, så har vi heldigvis nogen helligdage, hvor vi kan gentage successen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.