søndag den 18. november 2007

Hæsblæsende

Kan I huske "the julekalender". Sjældent, har jeg hygget mig så meget over en serie..Den startede hvert afsnit med "...og stormen fortsatte." Nå, men i går eftermiddags startede en lovet storm hos os, og man skulle virkelig holde fast på hat og briller om eftermiddagen. Vi hyggede indendøre, strikkede, så tv, drak te og nød at vi var inde og ikke ude. Men så tog en vis herre fat! Det stormede og ruskede fra sydvest, og vores gamle træhus knirkede og ømmede sig over de raserianfald stormen løb hen over byen med. Lamperne dinglede og sofaen rokkede modvilligt på stuegulvet og træværket jamrede højlydt og stædigt over den hårde behandling. SÅ var det altså ikke så hyggeligt mere. Det var skræmmende og den ene katastrofetanke efter den anden afløste hinanden inde i mit hoved, og uhyggelige fantasier voksede sig store og fede. Det stormer stadig, og når natlampen bliver slukket og kun lydene er tilbage, kommer katastrofefantasierne garanteret tilbage og griner af mine tavse forsikringer i dag, da dagslyset trøstede og beroligede mig. ÆV! Vi var ude og se på byen, så om alt stod som det skulle. Sneen, der i forgårs lå så fin og hvid over alt, er pisket væk af regnen og tilbage står den bare frosne jord, og ser beskidt ud. ÆV! Men dmi har lovet os noget nyt sne, og så har de altså at holde det, for vi gider ikke en snefri december. Nu vil jeg gå ned og drikke noget varm aloe vera te/wellness-te, iført mine nye blå håndledsvarmere (strikket i strømpegarn på pinde nr. 2. Jeg har slået 40 msk op) I morgen starter jeg forfra i trædemøllen/på arbejdet. Det er mørkt, og det er koldt og jeg vil faktisk hellere ligge under min varme dyne og læse i min Blomkvist/Salanderbog. En lille fugl har dog kvidret i mit halvdøve øre, at der er een, som har søgt viceinspektør-stillingen..Så slipper jeg forhåbentligt snart og kan måske nyde, at jeg FAKTISK ikke har så mange timer på skemaet i år (det har jeg jo ikke rigtigt mærket til endnu)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.