lørdag den 10. november 2007

Alene hjemme

Bag skolen i går d. 9.november kl. 11.30. Det er det udendørs svømmebad i forgrunden. Behøver jeg at skrive, at det er lukket om vinteren?Igår var en spændende dag for os "gamle" herhjemme. Både Laura og Sara vandt, hvad de kæmpede i, og i dag skal de så dyste i holdtul. Det bliver spændende også. Laura døjer med forkølelse og er snottet, og jeg kan intet gøre herfra. Det kunne jeg såmænd nok heller ikke, hvis jeg var sammen med dem,udover at sørge for at de var varmt klædt på, og fik en ordentlig kost. Fredag aften føltes lang uden pigerne, og jeg gruer mere og mere for, når de skal til Danmark og jeg skal være fuldkommen og aldeles alene hjemme...og så endda i julemåneden. Dér bliver stille (og sikkert ensomt) Jeg brugte aftenen på at trævle det kraka-halstørklæde op, som jeg startede på i starten af ugen. Jeg kunne se, at der ikke ville være garne nok (sort kauni) så det kunne ligeså godt blive i går aftes som om en uge. I morges sov vi længe i ndtil kl 09.00 og dét var bare så lækkert. Vi vågnede til den mest fantastiske solopgang i sydøst. Jan skal på arbejde idag, så jeg har planlagt at ville gøre lidt rent herhjemme, så der er pænt når jeg drager mod Nuuk på mandag (når pigerne kommer hjem) på kursus. Jeg skal være væk fra mandag til fredag, og for at det ikke skal være løgn, skal jeg afsted igen om 14 dage, igen til Nuuk. Det bliver godt med inspiration til både det faglige og det menneskelige, men jeg ville gerne have været hjemme på mandag sammen med pigerne.Vi må fejre dem, når jeg kommer hjem på fredag. Og så glemte jeg at fortælle, at jeg var nede på kommunekontoret igår for at brevstemme! Det har jeg aldrig prøvet før, men til dette valg VILLE jeg gøre brug af min ret, ja min pligt. Efter at have set "flugten fra Grønland" ville jeg vise, at en vis hr. Johansen ihvertfald ikke fik min stemme. Han skal ihvertfald ikke repræsentere mig nogen som helst steder! Nu ved han det!

1 kommentar:

  1. Hej Derhjemme
    Ville bare lige fortælle at pigerne ikke kommer til holdtul idag, men kommer direkte i finalen. Der vil være 2 finaler for dem i morgen. Det bliver individuel tul (hvor de skal kæmpe mod hinanden) og holdtul hvor de skal kæmpe mod nogle piger der er ældre end dem (fra Kangaamiut)

    Hilsen
    Aja Lena

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.