mandag den 1. oktober 2007

Så prøvede jeg dét

Jeg købte for nogen tid siden en kasseret bog på vores folkebibliotek: "Anne Larsen" fedtfattig kost-festretter", og deri var en opskrift på bagels, som jeg har luret lidt på, og iaften skulle det prøves. Dog startede jeg med at lave endnu en variation af sortebær-marmelade, og denne var formiddabel, hvis jeg selv skal sige det: ½ kg sortebær+½ kg finthakkede frosne jordbær+ 400 g. økologisk rørsukker, 2 stænger vanilie (hvor ville det være fedt med Princips fede, duftende vaniliestænger), kogt godt op og tilsat geleringsmiddel, mums på de nybagte bagels, hvor halvdelen var neutral og resten med kanel. Jesper kom og hjalp os med at udrydde det farlige og demoraliserende bagværk, var med til at bære synden. Vi har ikke plads til alle mine sortebær, og da de står ude på altanen i en stor spand, skal jeg gøre et eller andet ved dem, så de kan opbevares uden at gå til...derfor al den marmelade. Geleringsmidlet indeholder iflg varedekl. noget, der gør dem/marmeladen holdbar. Det hele blev skyllet ned med stærkt krydret te.Til aftensmad fik vi også mums, nemlig selvfangede rødfisk skåret i små tern, vendt i kokosmel og stegt hurtigt på pande og derefter lagt på en bund i et fad af ananas skåret i små tern og med ris til. Jeg skal altså ud og fiske, og fange nogle/mange rødfisk til fryseren. Ellers har dagen ikke budt på nogen sindsoprivende oplevelser, andet end arbejdet og at Jan kom med en gave til mig: et varmetæppe, som jeg straks indviede. Dejligt. TAK! Så I kan nok høre, at i dag er der igrunden ingenting at blogge om.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.