torsdag den 4. oktober 2007

På farten

Så drog jeg mod nord. Vejret var fantastisk, men heldigvis ikke sejl-vejr i Sisimiut. Det ville have ærgret mig så forfærdeligt, hvis det havde været sejl-vejr og jeg så tog af sted fra det, men til havs blæste det voldsomt fra øst, men solen stod højt og flot på en dybblå himmel hele vejen fra Sisimiut over Kangerlussuaq til Ilulissat. Simon stod parat og tog imod mig i Kangerlussuaq, og der var ingen diskussion om jeg ville eller ikke ville med over og se hans arbejdsplads, hans bil, som han er ved at istandsætte, og hans værelse, hvor han har pakket alle sine ejendele ned i kasse, idet han skal flytte til Nuuk i morgen, da han skal på skoleophold på Jern-og Metalskolen indtil jul. Det var dejligt at se ham og han så godt ud.. Det glædede jo hans mor. Det er koldt her i Ilulissat og der er forbavsende meget sne. Jeg mødte adskillige snescooter-kørere på vejen. Jeg klagede over vinterens bratte ankomst til Sisimiut, men heroppe, står det ”værre” til. I dag er det ankomst dag, så vi havde hele dagen til at føjte rundt i bymidten og kikke i alle deres forretninger. Jeg købte 8 æsker De!ny håndsæbe. Det kan man ikke købe i Sisimiut og jeg er glad for netop denne sæbe, da man også kan bruge den i saltvand. Se! Se det er jo smart, hvis man ligger i telt, og langt fra ferskvand, og så er der altså et eller andet nostalgisk med den sæbe.. helt hvad det er?? Kan jeg ikke sige?? Kender I den?? Den er i en æske med to stk. sæbe, æsken er grøn og hvid og selve sæben er grøn. Jeg har et eller andet med håndsæber. I morgen starter kurset kl. 08.15. og iflg. Programmet er vi på indtil kl. 15.30. Jeg håber naturligvis at jeg kan nå det hele: både at få noget input fagligt, og komme ud og gå lidt. På søndag har vi fri, og dem af os, der havde lyst til at deltage i sejltur til isfjorden for 400,- dkk. Kunne melde os til et eller andet bureau, og det overvejer jeg ganske alvorligt, selvom det umiddelbart lyder lidt pebret, men det er måske fordi jeg er vant til at sejle selv? Det har været en dejlig dag, selvom det er lidt tomt uden pigerne, men de har været i cirkus Arena, der er i Sisimiut disse dage, så de har moret sig. Her på hotellet er det de mest bedårende tekstilbilleder af Rita Mortensen. Billderne i mit album yder slet ikke virkeligheden retfærdighed. Der er flere smukke kunstværker rundt omkring, som jeg de kommende dage vil lægge ind med flere billeder af det jeg ser gennem kameralinsen (mit evige halssmykke;-) ) Jeg har hentet en termokande med kogende vand og laver så te af mine medbragte (grønne) tebreve, vil strikke, mens jeg skæver til fjernesynet og glæde mig til at læse i min krimi:”Elskede Poona” af Karin Fossum, når jeg går i seng. ( Det er lidt dyrt at købe internettid: 50 kr. for ½ time, så det skal bare gå stærkt, men mails og lign. kan tjekkes på en fri computer i pejse"stuen") I øvrigt sælger de på hotellet en del af Kristian Flys kunst. Det er hamrende flot.. I kan se noget af det han laver HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.