fredag den 17. august 2007

Weekend

Alene det, at det er fredag i dag, gør at dagen er reddet. Efter at have været til kaffemik hos en af mine elever, og ude og købe en ny rundpind nr. 3 - 40 cm., besluttede vi os for at tage ud og sejle i aften efter aftensmaden. Vandet var som tykflydende olie, så blankt var det, og selvom det regnede blidt og stille, og vejret faktisk var en smule koldt, var det fantastisk. Jan, Jens Erik, Laura, Sara, Jesper og Christine sejlede i den store båd, og de pilkede en kurvfuld torsk til hundene imorgen. Jeg sejlede ud i min jolle og kikkede efter sæler, og det var sådan set også det eneste jeg fik gjort: kikkede. Jeg så et par enkelte, men de var ikke til at komme på skudhold af. Så de kan forhåbentligt nyde endnu et par dage med livet i god behold. Tilgengæld fik vi set en stor pukkelhval (det er jeg ret sikker på at jeg er, idet den havde en pukken på ryggen, men hvad ved jeg om det?), der med langsomme majestætiske og velovervejede bevægelser, og højlydte blåst gjorde opmærksom på sin tilstedeværelse. Vi kom meget tæt på den, og dét er hver gang en oplevelse at være i nærheden af de kæmpedyr. Der er noget stille,tyst og mystisk over dem, når de ligger der i vandet, viser deres smukke hale og dykker. Desværre fik vi kun utydelige billeder af hvalen, da der ikke var meget lys, så det må I nøjes med. Vi har billederne af den, klare og tydelige på indersiden af nethinden. Tilgengæld fik vi nogle dramatiske billeder af solnedgangen (der var den mest fantastiske regnbue, for det havde jo som sagt regnet, og småregnede såmænd endnu) Faktisk startede det maleriske allerede imorges, da solen stod op og kastede sine bløde, søvninge stråler ind i græsset, som var tungt af dug. Det så så fotogent ud, at jeg hev (mit altid nærværende kamera op af tasken og tog nogle billeder) Jo, jo; der har været noget til øjnene hele dagen. Min computerskærm er stået fuldstændig af efter at have stået op blinket både rødt, blåt og sort/hvid. Jeg har forsøgt at sætte en anden skærm til, men den er næsten lige så ringe. Der er godt nok håb forude, da vi har bestilt en fladskærm. Der går nok et par uger inden den ankommer, så indtil da, kan jeg ikke rigtig kontrollere at farverne på billederne er ok. Hvis de er helt dårlige, må I jo give lyd fra jer ;-) Jeg er gået i gang med djævlehuen, der er et bestillingsarbejde for en kollega. Så håber jeg at jeg kan strikke den så modtageren bliver tilfreds?! Den skal strikkes i moskusuld og jeg sætter et par striber af mit hjemmespundne grønlandske lammeuld i. Det er den samme, som den jeg strikkede i blå for et par uger siden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.