tirsdag den 21. august 2007

domino/trappe

Jeg fandt ud af det lige pludselig og jeg kan se en masse muligheder i det: domino-strik. Jeg strikker lidt planløst og uden noget slutresultat for øje... måske bliver det en taske? Måske bliver det et halstørklæde? Måske bliver det en pude? Måske bliver det til ingenting? Jeg skal bare lige øve mig, hygge mig og lege lidt med pinde, farver og garn. Jeg har endnu ikke prøvet at strikke med striber, men det vil jeg også lige prøve, for det næste bliver så jeg kan strikke efter opskrift (eller lade være, fnis, fnis) (He, he nogen af dem ser lidt skæve og triste ud, men i virkeligheden er faktisk meget regelmæssige og pæne. hvordan mon jeg får midterlinien til at stå tydeligere frem???) Farfar er allerede færdig med at lave vores trappe til vores nederste indgang. Den er blevet meget flot, ja så flot, at man får lyst til at gøre noget mere ved huset i al almindelighed..såsom at gøre rent, måske?? Jeg har lagt min malede gren udenfor foran huset. Meningen var at jeg skulle smide den ud, men kan ikke rigtig få mig selv til det...hvorfor ved jeg ikke??

5 kommentarer:

  1. Ja jeg glæder mig til at se fortsættelsen ;-)
    Domino er en af mine favoritter.
    KH Siffe

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Jeg er vild med dominostrik :-) Vivian Höxbros bog kan jeg varmt anbefale, fordi der er en masse "teknik" i den - bortset fra de fine modeller :-) Fortsat god strikkelyst !
    KH
    Angelika

    SvarSlet
  4. Hej Dorthe
    Det ser rigtig fint ud, og nogle dejlige farver.
    Hvis du gerne vil have midtermasken til at stå tydligere frem, skal du, når du når til de 3 midterste masker, stikke ind fra venstre i den anden og første maske og trække dem løs af, og strikke maske 3, for derefter at trække de 2 første masker over på maske 3. Når du så når til masken på "vrangsiden" så strikker du den vrang. jeg håber det giver mening, ellers så skriv bare til mig lisette @ bilskov.dk
    Kærlige hilsener
    Lisette

    SvarSlet
  5. Hvor bliver det altså flot - En rigtig skøn farve sammensætning;-)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.