fredag den 6. juli 2007

Psykisk arbejdspres!

Jamen så må jeg jo huske at få blogget idag, inden der kommer flere klager ;-) ! Idag var vi en smuttur til Viborg, - hovedsageligt fordi Jan gerne ville have købt et lille bordstativ til det nye kamera. Vi kørte op og holdt i Sct. Mathias markeds parkeringsplads og det var lidt sjovt at gense den del af Viborg. Vi kørte også forbi Viborg Katedral skole, hvor jeg henslæbte 3 lange, seje og træge år uden det store resultat, hvilket dog ikke skyldes dårlige lærere, ringe klasselokaler eller andre ydre omstændigheder. Jan ville absolut ind ad de små veje, så vi endte på en privat grund, hvor der gik en lille flok køer, der så mindre tilfredse ud med vores besøg, så vi vendte bilen og kørte hjem til farmor og farfar igen, der så mere tilfredse ud. Mens vi sad igår aftes og hyggede os på terassen sammen med faster og onklen, fløj en solsorteunge ind i ruden. Om det skyldtes radar-problemer, navigationsfejl eller fejlinformation fra kontroltårnet, ved jeg ikke, men den var noget groggy, da vi samlede den op og satte den på kantstenen til bedet, så den kunne sunde sig. Pigerne viste en tul på græsplænen for familien og vi skal vist huske dem på, at de må øve sig engang imellem. (Hvis I kommer ned og bor hos os, Lena, kan det være at Johannes vil træne dem lidt engang imellem?) Pigernes kusine Johanne er på vej hertil, så det bliver spændende at se dem sammen. I næste uge er farmors børnebørn samlet, og jeg satser og håber da på, at fotografere dem sammen. Mit strikketøj går af H..... til. Jeg har lyst til, ikke bare smide det ud, men klippe det i stumper og stykker, knække strikkepindene, rive opskriften i mikroskopiske dele, samle det hele sammen midt på terassen i fuldmåneskin, hoppe på det, mens jeg skriger lange, uhyggelige bandeord, spytter på det inden jeg hælder benzin på det og sætter ild til det hele og danser triumfdans omkring bålet! MEN jeg gør det ikke. NÆ: jeg strikker videre men jeg forsøger at bevare en anstændig maske og tænke positive tanker og udsende glade vibrationer. Det må selv om at det bliver skævt og fyldt med fejl!!

2 kommentarer:

  1. Dejligt at du har skrevet, hvor er jeg glad...
    Johannes ville gerne træne lidt med dem, men kun hvis de selv ville. De har fået lov til at træne mandag, onsdag og fredag i gymnastiksalen, så de skal træne lidt i aften ;o)

    SvarSlet
  2. Og forresten, skal du ikke til Samsø festival og høre den Danske mafia (thi hi)

    SvarSlet

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.