torsdag den 26. juli 2007

Nu med billeder!

I lørdags var det Saras fødselsdag og begge hendes kusiner og begge fætre var der. Oldemor og Aksel kom også, samt onkel BjarneDudi, Lena, Johannes, min mor og far, samt Lasse og Helle og naturligvis og ikke mindst farmor og farfar, så sommerhuset var fyldt godt op. Desværre regnede det, så mine fine planer om, at vi kunne komme udenfor og drikke kaffen, og måske endda lokke nogen af gæsterne ud en tur i Skovbakker, holdt desværre ikke. Vi havde dog en fin dag, hvor Sara nød at blive fejret, få fødselsdagsgaver og spise lagkager. Der var ikke hele tiden siddeplads til alle, men alle indordnede sig og det blev kaffemik på næsten grønlandsk manér. Om aftenen havde jeg lavet noget gryderet med ris, og det blev også ok. Det blev en dejlig og minderig dag og aften for os, og vi håber, at gæsterne har det lige så-dan!? Igår var tilgengæld en lidt trist dag; Pigerne skulle til Djurssommerland sammen med min far og mor, og Jan og jeg tog ud for at købe nogle sommerdæk til vores hilux derhjemme. Vi fik ikke købt nogen pga forskellige forviklinger, sommerferie og tidsnød (vi kunne ikke nå i Grønlandshavnen, da de forskellige forviklinger endelig var viklet op), men vi fik en dejlig dag sammen med Dudi og Silas. Vi var inde og se deres lejlighed i Hasseris. Det triste ligger i, at jeg skulle tage afsked med Silas, som I nok har fornemmet, står mit hjerte meget, meget nær på en helt særlig måde. Det var forbandet hårdt, og jeg skal bare tænke på det, så får jeg klump i halsen igen, og tårer i øjnene. IDAG var jeg en smuttur i Viborg, hvor jeg kunne have brugt en million i Mathilde (garnforretning), men kunne med stor viljlestyrke og selvbeherskelse nøjes med at købe garn og opskrift til Krakka sjal. Jeg så et færdigt resultat i forretningen, (der er mere end et besøg værd en anden gang) og det var så flot! Jeg håber virkelig at jeg kan finde ud af det!!! På vej hjem fra Viborg tog vi en smuttur forbi Ulbjerg Klint, og der duftede som hjemme i fjeldet, hvis man kunne dufte forbi stanken af rådden fjord/tang fra stranden. Sortebærrene er modne derude og vi prøvesmagte et par stykker. Det var lidt sjovt at have den smag i munden i Danmark. Og så kan jeg fortælle, at menuen her hos farmor i dag, har stået på dejlig grydestegt kylling med aspargeskartofler, agurkesalat og mormorsalat. MUMS. Det kunne jeg vist leve af! Mit "muligvis-sjal" er gendøbt til Umulius, men den skal tage sig i agt, for jeg skal nok vinde! Nu bliver der ikke blogget mere i denne uge. Imorgen kører vi til Sjælland og rejser så hjem på lørdag. Det har været en dejlig ferie i Danmark og det er med vemod at vi tager afsked med familie og vennner for denne gang. Vi kommer forhåbentligt igen til jul, men det kan I høre om til den tid! Pas godt på hinanden og jer selv! (jeg har lagt nye billeder ind i albummet, så kig forbi!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.