tirsdag den 17. juli 2007

En dag uden børn! (NYE BILLEDER I ALBUMMET)

I dag tog farmor, Jesper, Jan og jeg en tur til Ringkøbing, hvor Jan i mange år gerne har villet besøge museet for at se den permanente udstilling om Danmark-ekspiditionen, der jo havde 100 års jubilæum sidste år. Det var en god og interessant udstilling, og Jan var tilfreds. Han har vist læst alt, hvad der er at læse om nordøst-grønland og specielt om de forskellige ekspeditioner, så det var naturligvis en god oplevelse. Efter museet spiste vi lidt kinesisk... dvs. der var fri buffet, så det spisested, må nok regne med et lille underskud efter vores besøg i dag. Vi kørte via Hvide Sande mod Nr. Nebel, hvor vi ville have set butikken " håndarbejdets fremme", men forretningen var desværre lukket/ flyttet og vi fandt aldrig butikken. Det kunne så også være det samme :-( Da vi kørte sydover, smuttede vi forbi Søndervig, hvor der er verdensmesterskaber i sandskulptur, men der var så mange mennesker, da der også var bagagerumssalg, og vi derfor ikke kunne komme af med bilen, så det kunne også være det samme :-( Men vi havde en flot tur. Pigerne og kusinen var en tur i Rønbjerg og svømme med farfar og de er så faldet over The julekalender, som de snart har set alle 24 afsnit af.. Igår var vi på besøg hos mine forældre, Lena og Johannes, Dudi og drengene. Silas især var glad for at se mig, og det var gengældt. Det er næsten ikke til at bære, at han/de ikke bor i Sisimiut længere, men det må jeg lære at leve med! Vi var en tur nede på "deres" strand og pigerne var ellevilde. Vi kørte hjem efter aftensmaden, og efter at have rådspurgt mig i webstrik, faldt ti-øren på plads, hvordan jeg skal strikke yderborten til mit "umulius-sjal". Nu er jeg ½-vejs af borten, og krydser fingre for at der er garn nok, hvilket jeg ikke tror. Hvis der så ikke er, er der jo en væsentlig grund til at tage ind på design-værkstedet i Ålborg igen og investere i noget mere.. ;-)

Øv- imorges var der ikke noget vand i vores sommerhus. Der var sket noget i torden-bulderet i nat, som forøvrigt var en forrygende oplevelse for os. Vi har ovenlysvindue i soveværelset, som vi ikke trækker for om natten, så vi kan ligge og kigge op i stjernerne/himlen, og i nat blev vi så vækket af lyn over vores vinduer (sår'n føltes det ihvertfald) og tunge, tunge aggressive regndråber på vinduet. Fed oplevelse! Så jo! Vi har en masse oplevelser i DK, og nyder dem skam meget...alene bladenes raslen udenfor "vores" vinduesgavl, og det rige fugleliv, sejlskibene der glider forbi nede på fjorden, og de dugfriske dufte om morgenen. Vi oplever med hud og hår og alle sanser! Allerbedst er dog at komme hjem til farmor og sidde på deres hyggelige terasse og være en del af familien og fællesskabet. Også TAK for det!! Imorgen skal vi på "familie"besøg i Herning hos nogle gamle venner (gamle i alle henseender) og familie, da jeg opfatter dem som min familie.

1 kommentar:

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.