mandag den 18. juni 2007

Lidt af hvert

Det har bare regnet og regnet, men heldigvis stilnede regnen af og det holdt tørt i eftermiddag og til aften, hvilket var heldigt, da Sisimiut Taekwon-do havde fået tildelt et område, hvor vi skulle gøre rent. Heldigvis var det i nærheden af vore hus, så vi kunne invitere på frugtsalat og småkager, samt te/kaffe/saftevand bagefter. Det var hyggeligt at have dem allesammen på besøg og de følte sig enddog meget hjemme med det samme. Imorgen fortsætter rengøringen og så skulle vi dag gerne være færdige. Det bliver flot og rent.
Igår var der tilgengæld regn, men det afholdt ikke Jan, Jesper og Laura fra at tage ud og skyde Jespers Tikka ind. Laura fik lov til at øve sig i at skyde med salon-riflen. Forinden havde jeg ordnet både Laura og Saras hår, så Laura var fin i regnvejret med salon-riflen (Sara og jeg tog på kafé og drak kaffe/kakao)
Det klæder virkelig Laura med håret sat op, men hun er jo en smuk og køn pige i forvejen (synes hendes mor jo!) Saras hår var lidt mere kreativt udført (hun havde lidt mere tålmodighed, hvad det angik, og måske også lidt mere mod og forfængelighed) og ovenfra lignede det lidt en fuglerede. Det tog ikke ret lang tid at flette det rundt og rundt og rundt. Desværre pillede hun det op allerede om aftenen under taekwondo træningen, men det var sødt og lidt sjovt, så længe det varede. Og så fik jeg gjort mine fodformede (højre/venstre) strømper færdige uden hensyntagen til mønster og farve. Det er lidt sjovere, at de ikke er ens og dog alligevel hører sammen. Og for en sikkerhedsskyld vil jeg da nævne, at jeg HAR strikket et par strømper i det garn, hvor de er ens, så det kan lade sig gøre. Disse er bare lidt mindre "seriøse" og man bliver i lidt godt humør af at kikke ned i gulvet. (jeg strikkede et par i blå i noget andet garn, som jeg dog ikke har fået fotograferet) Jeg er måske lidt overmodig?? Men jeg har købt to nøgler acryl/mohair fra Brugsen, som jeg vil strikke en sjælevarmer af..Ikke noget med dyrt garn, der bare skal hoppes og trampes på , når det mislykkedes, hvilket jo desværre er sket mange gange på det sidste. Mit temperament kan simpelthen ikke klare så mange nederlag lige efter hinanden og slet ikke hvis det er godt og fint garn. Vi må holde humøret oppe! På arbejdsfronten: Der er kun i morgen og i overmorgen tilbage, så er der S O M M E R F E R I E. Jeg glæder mig! Idag gjorde vi rent i vores klasseværelser og vores afdeling tog så på kinesisk restaurant og spise. Det var dog en skuffelse, men vi forsøgte at holde humøret højt alligevel. Vi håber, at eleverne syntes det var sjovt? Og så vil jeg da lige slutte dagens indlæg af med at vise pigernes malerier. Laura fik maler-grej til sin fødselsdag og begge piger har hygget sig med at male. Jeg håber, at de vil fortsætte og fordybes sig i det, for det er da sjovt og spændende at kunne noget med sine hænder (forestiller jeg mig ;-)) Jo, der er sket lidt heroppe i det regnfulde, kolde, grå Sisimiut.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar.
Jeg er altid glad for at få respons og tilbagemelding.